U novosadskom Muzeju savremene umetnosti Vojvodine bit će predstavljena retrospektiva radova Željka Kipkea naslova Policijsko dvorište _ Police Back Yard. Izložbu, koja se otvara 17. siječnja, postavio je ravnatelj ovog muzeja, kustos Živko Grozdanić.
Policijsko dvorište je projekt sastavljen od četiri cjeline, u potpunosti temeljen na filmoj strategiji. Nadzorna kamera, Bulevar devet života te Predatori, filmofili i boca vina, tri su bloka recentnih radova koji istražuju odnos represivnih institucija i medija filma. Četvrta cjelina naslova Kratki vodič kroz 70-e i 80-e, u fokus stavlja rane radove koji su prethodili i odredili Kipkeov budući interes – film, represivne ustanove i voajerizam u ime države. Više o izložbi i postavu saznajte ovdje.
Željko Kipke (Čakovec, 1953), slikar, pisac, povremeni stvaratelj u području filma, diplomirao je slikarstvo na ALU u Zagrebu. U početku se bavio primarnim i analitičkim slikarstvom, a od 1982. unosi ekspresivnost u svoja platna. U prvoj polovini osamdesetih snima kratke filmove u S8 formatu, kojima dokumentira vlastite akcije u javnim prostorima. U New Yorku izlaže na zajedničkoj izložbi u Artists Space 1989. Tokom 1991. boravi u Marseilleu gdje priređuje samostalnu izložbu. Predstavljao je Hrvatsku na Venecijanskom bijenalu 1993, a dvije godine kasnije na Kairskom bijenalu. Piše eseje i kritike o eksperimentalnom filmu i likovnoj praksi u dnevnom tisku i časopisima.
Izvor: MSUV /Foto: Željko Kipke, Glagoli za Abbeja Hoffmana