Intervju Pripremila: Matija Mrakovčić
Making the Media Work for You publikacija je Centra za europsko novinarstvo (European Journalism Centre), posebno dizajnirana za organizacije civilnog društva. Autori i urednici publikacije, novinari Lisa Essex i Oliver Wates te stručnjak za društvene medije Brandon Oelofse, na jednom su mjestu skupili praktične savjete kojima OCD-i mogu povećati svoju vidljivost i utjecaj u stvarnom i virtualnom svijetu. Također, publikacija se bavi dugogodišnjim nesporazumima i animozitetima između novinara i organizacija civilnog društva.
Sadržaj publikacije uključuje savjete o nacionalnim kampanjama putem Facebooka i Twittera u suradnji s lokalnim novinarima, uvijek imajući na umu budžetska ograničenja s kojima se susreću gotovo svi OCD-i. “Revolucija u komunikaciji koju su donijeli internet, pametni telefoni, Facebook, Twitter i Google, omogućila je da sve više ljudi ima pristup informacijama, uz istodobno zanemarivanje, ignoriranje i raspršivanje zaista važnog materijala. Novi, “otvoreniji” svijet informacija kaos je zahtjeva koji se natječu za pažnju javnosti. Mnogo ih je poprilično iskusno u tome što rade – znaju kako zainteresirati, privući čitatelje u svijet površnog uzbuđenja, floskularne politike i instantnog zadovoljenja. Čuti se u ovoj kakofoniji zahtijeva sofisticirani pristup – nije dovoljno da vam je dovoljno stalo, potrebna je hladna glava i efektne vještine prezentiranja rada vaše organizacije. Da bi se vaša “poruka” čula, nije dovoljno da ste u pravu – potrebno je imati medijsku strategiju; nije dovoljno da o vama piše nekoliko utjecajnih novinara ili javnih ličnosti – morate biti prisutni i u tradicionalnim i društvenim medijima, u starom i novom svijetu. Osnovni su preduvjeti iskustvo i trening”, piše u uvodniku publikacije Oliver Wates.

