Izložbe i događanja u Staroj Klaonici u Heinzelovoj u petak i subotu 11. i 12. lipnja 2011. okupile su više od osam ljudi, dvostruko više u odnosu na prvo izdanje festivala, što pokazuje ne samo zanimanje za produkciju upravo mladih autora, već naglašava i sjajan potencijal čitavog nekadašnjeg industrijskog kompleksa u Heinzelovoj za povremena i kontinuirana kulturna događanja kakvih trebamo više.
Mnogobrojna publika imala je priliku razgledati D-sajam, izložbu mladih dizajnera do 35 godina, komercijalni dio sajma D-market te četiri prateće izložbe: Young Balkan Designers, Croatian Designers’ Impact, Kafana i ReAktor Re:Pair. U istom prostoru održana su i predavanja Maroja Mrduljaša, Zorana Jedrejčića, Chrisa Kabela i predstavnika organizacije Mikser, filmski program posvećen nizozemskom dizajnu te dizajneru i umjetniku Ivanu Picelju, a od 22 sve do nedjelje rano ujutro trajao je i party u organizaciji Peperminta i Protokola. U nedjelju 11. lipnja održano je i posebno izdanje radionice za djecu Dizajnerska početnica, koju je vodila Ksenija Jurinec.
Međunarodni stručni žiri u sastavu Maroje Mrduljaš (kritičar dizajna, Zagreb), Zoran Jedrejčić (produkt dizajner, Milano) i Chris Kabel (produkt dizajner, Rotterdam) dodijelio je dvije nagrade izlagačima na D-sajmu te dva posebna priznanja. Posebnu nagradu dodijelila je i publika Dana D.
Prvu nagradu kolektivno su dobili svi timovi proizašli iz radionice inkluzivnog dizajna Extra / ordinary design, održane u Zagrebu 2011. pod pokroviteljstvom British Council Hrvatska u sklopu projekta New Work New Audiences i Nacionalne zaklade za razvoj civilnog društva, u organizaciji Studija dizajna Arhitektonskog Fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i Hrvatskog dizajnerskog društva u suradnji s Helen Hamlyn Centrom pri Royal College of Art iz Londona, te ustanovom URIHO i Udrugom za promicanje inkluzije (UPI). Riječ je o izlagačima extraordinary grafika, Viktor Žiraha (Tim UPI), Tim URIHO metal, Tim URIHO keramika i Tim URIHO tekstil. “Nagrađuje se grupa autora i projekata koji su rezultat produktivnog modela bliske suradnje i zajedničkog rada naručitelja/investitora, dizajnera i samih radnika/proizvođača. Kroz format radionice i kolektivnog istraživanja nastojalo se već u prvom koraku uskladiti potrebe investitora, afirmirati dizajn i razmišljati tržišno. Predloženi radovi nastavljaju se na već uspostavljenu i provjerenu tradiciju naručitelja/proizvođača i realistično prihvaćaju njihove mogućnosti, no dizajnom se nastoji unaprijediti funkcionalna i estetska svojstva proizvoda i učiniti ih i inventivnijima, kvalitetnijima, pa time i tržišno konkurentnima”, istaknuo je žiri.
Druga nagrada pripala je Amili Hrustić iz Sarajeva, uz obrazloženje kako njezin “rad kreativno i artikulirano ispituje medij modnog dizajna i nudi nova rješenja u korištenju materijala, u ovom slučaju papira”. Posebna priznanja dobili su Hrvoje Živčić i Niko Mihaljević: prvi predstavlja “novu formu koja nasljeđuje fanzine, samizdate i slične projekte i ističe relevantnost tiskanog medija”, a drugi “tri grafički elokventna i ujednačena grafička rada koje povezuje samosvojni i autentični pristup usmjeren na što iskrenije i neposrednije posredovanje sadržaja koji se obrađuje”.
Nagrada publike, o kojoj su odlučivali posjetitelji Dana D tijekom trajanja festivala, pripala je dizajnerskom kolektivu Kombinat (Petar Mudnić Cerineo, Maja Paskaš, Vedran Židanik, Gasper Sopi, Josip Harapin).
Izvor: HDD
ObjavljenoObjavljeno