Beogradski Centar za kulturnu dekontaminaciju u suradnji s MMC Luka iz Pule, organizira izložbu, razgovore i seriju projekcija posvećenih eksperimentalnom filmskom radu Slobodana Šijana. Pod naslovom Slobodan Šijan: Filmski letak, u Centru za kulturnu dekontaminaciju od 1. do 10. listopada moći će se razgledati izložba koju su u sklopu programa CINEMATIC / Misliti film, postavile kustosice Aleksandra Sekulić i Branka Benčić. Za vrijeme trajanja izložbe publika će u večernjim satima moći pogledati eksperimentalne i TV filmove Slobodana Šijana, dok će manifestacija biti otvorena razgovorom s autorom te projekcijom filmova Jutro u ružičastom i Pesma za Toma.
CINEMANIAC kao kontinuiran višegodišnji istraživački i izložbeni projekt nastaje iz želje za predstavljanjem radova iz svijeta umjetnosti i filma koji nastaju na raskrižju tih umjetničkih medija. Ovi radovi od svojih početaka predstavlja aktivni kontekst koji omogućava prezentiranje umjetničkih djela, mjesto susreta u kojem se integriraju društveni, kulturni, tehnološki, medijski i estetski aspekti, sjecišta na kojima se susreću umjetnost, umjetnici, institucije i publika, stvaraju novi oblici suradnje, problematiziraju odnosi filma i vizualnih umjetnosti. Izložbe u okviru sadašnje i buduće programske platforme Misliti film, kao Research in Progress, nastavljaju se na dosadašnja iskustva rada s povijesnom baštinom eksperimentalnog filma, poput istraživanja i prezentacije kojima je u središnjem interesu bio pulski festival MAFAF (2010), te prošlogodišnji pogled unazad – retrospektivni CINEMANIAC X. Projekt okuplja umjetnike koji u svom radu na različite načine formiraju specifičan odnos prema ideji filma kao “prostora mišljenja”, filma “drugim sredstvima” i kritike filmskog aparata, mjesta u kojem se reflektiraju aspekti društva, ideologije, kulture, gdje film postaje svojevrsna riznica ili cultural interface.
“Filmski letak na neki način predstavlja Šijanovu hibridnu enciklopediju u koju su obuhvaćeni antifilm, filmografija jugoslavenskog filma, pojedini redatelji poput Johna Forda, Howarda Hawksa, Alfreda Hitchckocka…, FilmusBoška Tokina, liste, komentari, bilješke, popisi, dijagrami. Šijanovi eksperimentalni filmovi također su sadržani su u Filmskom letku, kao i pojedini radovi u drugim medijima poput Samoubistva medija, Kič sekvenci ili Vrtoglavice, koji u tom smislu u okviru Šijanovog opusa zauzima značajno mjesto. Njegova današnja reaktualizacija i reinterpretacija predstavlja doprinos ponovnom čitanju cijeloga niza umjetničkih praksi avangarde i neoavangarde”, o izložbi i Šijanovom radu napisala je kustosica Branka Benčić u svom je tekstu Kodovi kinematografije.
Raspored projekcija i popratnih događanja u sklopu izložbe Slobodan Šijan: Filmski letak možete pronaći na istaknutom linku.