Kritička dramaturgija: Glas koji dodiruje ima i kožu

Uz glasanje i pjevanje, kao i proširene prakse slušanja, radna grupa Veze Fernández nudi prostor za učenje u području zvučnog i osjetilnog.

*ENGLISH TEXT BELOW*

U sklopu programa Kritička dramaturgija: izvan kontrole i Glasno pitanje, otvaramo prijave za radnu grupu Glas koji dodiruje ima i kožu koju će voditi plesna, izvedbena i glasovna umjetnica Veza Fernández. Radna grupa održava se tijekom dva popodneva, u subotu i nedjelju 3. i 4. svibnja u Liberdanceu (Jurišićeva 7) od 15 do 19 sati. Radni jezik je engleski.

Na ovoj radnoj grupi istražit ćemo onu vrstu slušanja do koje dolazi kada glas dodiruje kožu, a uho se po njoj širi. Pomoću različitih tjelesnih i imaginarnih glasanja i pjevanja, kao i proširenih praksi slušanja, radna grupa nudi prostor za učenje i prakticiranje u području zvučnog i osjetilnog. Sudionici_e će stvoriti kolektivna “uhousta” koja će svakoga pojedinačno povesti u istraživanje dubina percepcije, rubova i moći glasa, te načina međusobnog podržavanja u zajedničkom slušanju i pjevanju. Voditeljica će podijeliti niz alata za pronalazak glasa što se manifestira u dijalogu između vlastitoga glasa,  koji tijelo napušta i ponovno mu pristupa, i rezonantnih površina s kojima glas ulazi u interakciju (npr. podovi, zidovi, drugi glasovi u prostoriji, koža, kosti). To je glas koji dodiruje, izlijeva se, otvara, gura, raste i rasipa se, glas koji je izdašan, prodoran, melodramatičan i kvir. Taj glas u budućnost povlači i pronosi različite priče o prošlosti i sadašnjosti, o oplakivanju, otporu, strasti, slavlju i pripadnosti. Potiče nas da pomoću uha učimo ono što logika hegemonijalnog mišljenja ne može doseći.

Radna grupa je otvorena svima zainteresiranima, bez obzira na prethodna znanja ili iskustva. Za prijavu je potrebno poslati nekoliko rečenica o sebi i motivaciji za sudjelovanje. Prijave se šalju putem maila koji je potrebno nasloviti “Glas koji dodiruje ima i kožu” na prijave.kurziv@gmail.com najkasnije do 2. svibnja. Broj polaznica_ka je ograničen, stoga vas pozivamo da požurite s prijavama.

Program nastaje u suradnji Kurziva (nakladnika Kulturpunkta), SPID-a i Multimedijalne kolibe, uz prostornu podršku Liberdancea.

O voditeljici:

Veza Fernández je plesna, izvedbena i glasovna umjetnica koja živi i radi u Beču. U svojim radovima tematizira poetiku i politiku izraza kao mjesta povezivanja, imaginacije i transformacije. Isprepleće pjevačke, plesne i govorne prakse kao tjelesne oblike proučavanja, eksperimentiranja i izvedbe. Radovi su joj nježni i intenzivni, a polifonijski zazivaju skup glasova i prisutnosti koji žude za time da se kreću i da ih se pokreće. Njezino dosadašnje iskustvo obuhvaća filologiju, pedagogiju, kazalište, glazbu i suvremeni ples. Završila je MA iz koreografije na amsterdamskoj umjetničkoj školi DAS Arts, a radovi su joj predstavljeni, između ostalog, u institucijama poput brut Wien, Tanzquartiera u Beču, Sophiensaele u Berlinu, Gessnerallee u Zurichu, de Singel u Antwerpenu, La Casa Encendida u Madridu.

FOTO: Paola Lesslhumer

~~~

ENGLISH:

As part of the program Critical Dramaturgy: Out of Control, we are opening applications for the working group The Voice That Touches Also Has Skin, organized by Kurziv, SPID and Multimedijalna koliba. The working group will be led by dance, performance, and voice artist Veza Fernández. The program take place over two afternoons, on Saturday and Sunday, May 3rd and 4th, at Liberdance (Jurišićeva 7) from 3 PM to 7 PM. The working language is English.

The Voice That Touches Also Has Skin explores the kind of listening that takes place when the voice touches and the ear expands onto the skin. Through different bodily and imaginary forms of vocalisation and singing, as well as bodily expanded listening practices, this working group provides a space for learning and practicing in the realm of the sonic and the sensible. The participants will form a collective ‘earmouth’ which supports each individual in exploring the depths of perception, the edges and powers of the voice, and the modes of holding and supporting each other when we sing and listen together. A series of tools for finding the voice that manifests in a dialogue between one’s own voice, exiting and accessing the body, and the resonating surfaces it interacts with (e.g. floors, walls, the other voices in the room, skin and bones, etc.) will be shared. The voice that touches, pours, opens, pushes, grows, dissolves is excessive and strident, melodramatic and queer. It drags and carries along different stories into the future; of the past and the present, of grief, resistance, passion, celebration and belonging. It teaches us to learn by ear what hegemonic thinking logics cannot reach.

To apply, please send a short paragraph about yourself and reasons you’d like to join us. Send these via email titled “The Voice That Touches Also Has a Skin” to prijave.kurziv@gmail.com. The deadline for applications is May 2nd. Since the number of participants is limited, we encourage you to apply before the final deadline.

Veza Fernández is a dance, voice and performance artist based in Vienna. Her work deals with the realms of the poetics and politics of expression as a place of relation, imagination and transformation. She entangles singing, writing, dancing and speaking practices as bodily forms of study, experimentation and performance. Her pieces are sensitive and intense, casting polyphonically a convocation of voices and presences that yearn to move and to be moved. Her background stretches between philology, pedagogy, theater, music and contemporary fance – fields that in a way or the other influence her artistic researches and modus operandi within art making and art presenting. Her work is strongly rooted locally, infiltrating bigger dance and theater institutions from within the underground scene. She holds a Masters in Choreography from the DAS Graduate school (Amsterdam Academy for Theatre and Dance). Her work has been shown amongst other in Tanzquartier Vienna, Sophiensaele Berlin, Gesnerallee Zürich, de Singel Antwerp.

***


Povezano