Predavanjem Siegfrieda Zielinskog Medijsko mišljenje i medijsko djelovanje kao proširena hermeneutika, u četvrtak, 31. siječnja u 19 sati u Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu, najavljuje se jesenje, trinaesto izdanje Filmskih mutacija s proširenim fokusom na medijsko mišljenje Viléma Flussera. Flusserova ontologija i nomadologija slike, izmakla filmologiji, nadovezuje se na prošlostoljetnu liniju egzilske filozofije filma, kazališta, kulture Waltera Benjamina, Bertolta Brechta, Rudolfa Arnheima, Siegfrieda Kracauera. Njegova esencijalna Filozofija fotografije (Für eine Philosophie der Fotografie, 1983.), jedina studija prevedena na hrvatski jezik, zrcali Benjaminove i Kracauerove teze, fotografija je prijelomna gesta tehničkih slika i prototip programiranog poslijepovijesnog svijeta.
Siegfried Zielinski, jedan od najnadahnutijih filozofa medija i kustosa suvremene umjetnosti, urednik (s Peterom Weibelom i Davidom Irrigangom) impresivne Flusseriane, pojmovnika sa 250 Flusserovih lemma, izložbe Bez čvrstog uporišta – Vilém Flusser i umjetnosti (Bodenlos – Vilém Flusser und die Künste, ZKM, 2015.) te direktor Flusserova arhiva, svojim će nas predavanjem uvesti u svoje umjetničke i teorijske prakse te duboko vrijeme medija. Predavanje će obuhvatiti, riječima Siegfrieda Zielinskog: “kratak uvod u moj rad kao anarheologa i varijantologa umjetnosti i medija te prezentaciju nekih suštinskih odrednica rada Viléma Flussera. U tom dijelu, usredotočit ću se na njegovu ideju operativne antropologije ljudske civilizacije i njegove koncepte umjetnosti i slike”.
U sklopu predavanja prikazat će se kratki film Haruna Farockija Ključne riječi – Ključne slike. Razgovor s Vilémom Flusserom | Schlagworte – Schlagbilder. Eine Gespräch mit Vilém Flusser | Catch Phrases – Catch Images. A Conversation with Vilém Flusser (1986.) u kojem Farocki i Flusser dekodiraju naslovnicu novina Bild-Zietung, način na koji su slika i tekst povezani i što slike na naslovnoj stranici znače.