Intervju Muzej suvremene umjetnosti Zagreb u suradnji s Umjetničkom galerijom Dubrovnik, Muzejom likovnih umjetnosti Osijek, Galerijom umjetnina Split i Muzejom moderne i suvremene umjetnosti Rijeka predstavlja izložbu Vidljive s radovima 108 umjetnica koja se u MSU otvara u četvrtak, 18. svibnja u 19 sati.
Izložbom otvorenom do 1. listopada godine želi se dati pregled recentnog stvaralaštva umjetnica sa željom da se osvijesti nužnost za ravnopravnom vidljivošću i zastupljenošću autorica u muzejskim kolekcijama i programskim realizacijama. Autorice zastupljene na izložbi pripadaju raznim generacijama, a radovi im obuhvaćaju široki raspon tema i senzibiliteta te nedvojbeno zaslužuju veću vidljivost i pozornost stručne i šire javnosti. Među 108 autorica nalaze se tako i Vlasta Delimar, Tina Gverović, Vlatka Horvat, Sanja Iveković, Breda Beban, Ivana Franke, Nives Kavurić-Kurtović, Jagoda Kaloper, Hana Miletić, Lala Raščić, Ana Hušman, Nicole Hewitt, Nina Kurtela, Sonja Pregrad, Nika Radić, Helena Janečić, Mirjana Vodopija, Sandra Vitaljić i brojne im kolegice.
Izložba kroz tematske cjeline predstavlja suvremenu umjetničku produkciju autorica koje su se kroz svoj rad kvalitetom visoko pozicionirale na umjetničkoj sceni, ali ne i u fundusima muzejskih zbirki. Naime, projekt je potaknut činjenicama proizašlima iz istraživanja o zatupljenosti umjetnica u zbirkama, javnim prostorima i galerijama, te općenito na tržištu umjetnina gdje autorice prema statističkim podacima uspijevaju doseći tek 10 posto zastupljenosti. Fokus istraživanja ovog projekta je na umjetničkoj produkciji nakon 90-tih (tzv. tranzicijska generacija), od vremena kada promjenu paradigme u umjetnosti prate smjena ideologija, tranzicije i socio-politička previranja. Navedene društvene promjene uvelike su utjecale na vidljivost umjetničkih produkcija autorica koje su ostvarile radove visoke umjetničke kvalitete, ali okolnosti (rat, geopolitičke promjene, migracije) su njihovu produkciju stavile na margine vidljivosti, što je utjecalo i na muzejske otkupe, kao i na njihovu nedostatnu kritičku i teorijsku vidljivost.

