U četvrtak, 8. studenog u 20 sati u riječkoj Filodrammatici otvara se izložba Šapati iz hutonga kinesko-australsko-nizozemske umjetnice i dizajnerice Amy Suo Wu.
Amy Sou Wu vraća se u Rijeku dvije godine nakon što je u OKC-u Palach održala radionicu nevidljive tinte Taktike i poetike nevidljivosti.
Wu se u svojem radu bavi steganografijom, formom tajnog pisanja, umjetnošću i znanošću maskiranja informacija u javnosti koja se koristi radi izbjegavanja nadzora, cenzure i kontrole.
Njezina najnovija izložba je steganografski katalog steganografskih projekata kamufliranih u izvješeno rublje, preuzimajući tri sveprisutna elementa kineskog urbanog krajolika – posteljinu, Shanzhai modu (kineski fenomen besmislene upotrebe engleskog jezika) i QR kodove – istražujući ih kao tajni medij za objavljivanje osjetljivog i potisnutog znanja. Cijela instalacija je osmišljena na način da se u konačnici postavi u tradicionalne pekinške stambene ulice ili hutonge i time se vrati u svoje prirodno stanište, u kontekst koji je prvotno inspirirao njezin nastanak.
Šapati iz hutonga preoblikuju prethodne umjetničine radove u skrivene informacije. Prvi rad, Thunderclap (2017.), je steganografski fanzin koji koristi modne dodatke kao površinu za objavljivanje izbrisanih i zabranjivanih tekstova kineske anarho-feministkinje He-Yin Zhen (1886.-1920.). Drugi rad, The Choice of a Translator (2018.) transkript je razgovora o cenzuri i steganografiji održan u Pekingu, kada je u publici sjedio čovjek za kojeg se sumnjalo da je vladin špijun. Transkript pokazuje na koji je način prevoditeljica preoblikovala i depolitizirala sadržaj razgovora, čime sam čin prevođenja postaje sredstvom cenzure i steganografije.
Za potpuno iskustvo u izložbi organizatori preporučaju posjetiteljima da na svoje pametne telefone prethodno instaliraju čitač QR kodova. A ako to nisu u prilici učiniti, na raspolaganju će im biti tableti.
Izložba je otvorena do 23. studenog.