Sve što se odbaci padne u jezik

Dubrovnik, Galerija Flora
subota, 28.10.2023. - četvrtak, 09.11.2023.

U subotu, 28. listopada s početkom u 19 sati održava se otvorenje skupne izložbe Sve što se odbaci padne u jezik u dubrovačkoj Galeriji Flora, na kojoj će svoje radove predstaviti umjetnice Sanda Črnelč, Elia Friganović i Dunja Karanović. Izložba je ostvarena u suradnji s Hrvatskim društvom likovnih umjetnika Dubrovnik i ostaje otvorena do 9. studenog.

“Trima mladim umjetnicama iste generacije, Sandri Črnelč, Eliji Friganović i Dunji Karanović, prva zajednička poveznica bila bi iskustvo studiranja na China Academy of Art u Hangzhou, a druga, koja ovu kolaboraciju i učvršćuje, interes je za umjetničke procese koji će se baviti semiosferom neposredne im okoline, prirodnog i socijalnog pejzaža. Koriste se semiološkim alatima za proučavanje naoko nevažnih predmeta, struktura i oblika, kao i odbačenih stvari, koje nalaze u svom okruženju.”

O umjetnicama i njihovim radovima: “Sanda Črnelč svojom prostornom instalacijom naziva Experiment on How Much My Hands Can Take / Experiment on How Much Damage a Brick Can Make propituje sam objekt, u ovom slučaju građevni materijal – cigle, u njihovom međuodnosu, u suodnosu sa samom sobom i prostorom u kojemu se nalaze. Cigle ovdje nisu tek ready-made objekti, izabrane zbog svojih vizualnih specifičnosti već simboliziraju težinu tj. silu kojom na neko tijelo djeluje gravitacijsko polje Zemlje. Kako ta težina djeluje na umjetnicu, a kako na prostor, pitanja su koja imaju više razina značenja, a čitaju se u okviru kodiranih odnosa unutar cjeline. Također, cigle nisu tek nasumce izabrani materijal specifične težine. Ovdje simboliziraju i konstrukt javnog prostora, naročito onog kulturne namjene, kao i njegovu ulogu unutar zajednice.

Elia Friganović rad Bricolage / Jezik mase gradi od sakupljenih metalnih predmeta, čiji je prvotni izgled izmijenjen pod utjecajem atmosferilija, i kolaža industrijske poetike. Svaki taj odbačeni predmet, nagrižene i modificirane primarne strukture, prolazeći razne metamorfoze kroz vrijeme, postaje izložak, umjetnički artefakt, čija transformacija traje i dalje. Aktivirana korozija željeza na mikro razini razgrađivat će izloženi predmet i sudjelovati u daljnjem procesu stvaranja novih formi.

Dunja Karanović će, u svom neopopartističkom radu Mikroplastika, primijeniti sakupljačku metodu odbačenih ili izgubljenih predmeta koje će izložiti kao ready-made skulptur(ic)e. U dvogodišnjem procesu, koji je podrazumijeva aktivno kretanje urbanim prostorom s određenim kolekcionarskim ciljem i strašću, umjetnica je prikupila znatan broj malih relikvijica konzumerističke kulture, izrađenih od raznobojne plastične mase. Dinosauri, razne egzotične životinje, morske sirene, lutke, glave lutaka, pojedinačni ekstremiteti, ruke, noge, zatim lego kocke, setovi posuđa, štipaljke, što god u malom mjerilu, a što svjedoči potrošačkom kultu suvremenog društva, dobit će novo, semiološko čitanje.”

Više informacija o izložbi potražite ovdje.


Povezano