Kritika Kroz radove Asier Mendizabal analizira značenja apstrakcije utopijskog univerzalizma i njegove povijesne recepcije. Kroz različite medije (skulptura, tekst, fotografija, kolaz), Mendizabal razmatra popularne i umjetničke prakse i specifičnost odnosa politike i umjetnosti u formama javnih spomenika, prije svega u politički kompleksnom prostoru grada Baskije.
Izložba u G-MK ukazuje na mehanizme u odnosima između apstraktnog modernizma i ideologije te na načine na koje se percepcija i narativ o njemu transformira u različitim povijesnim i političkim okolnostima, rehabilitacijom postajući konstitutivni element novih narativa ili pak uklanjanjem iz javnog diskurza. Mnoštvo elemenata njegova rada snažno korespondira s povijesću hrvatske/jugoslavenske afirmacije progresivne visokomodernističke umjetnosti, njenog univerzalizma, s pitanjima oko njene ideološke neutralnosti, kao i s njenim potiskivanjem ili zaboravom tijekom konstituiranja narativa unutar politika novih nacionalnih država na ovim prostorima 1990-ih. Dinamike između radova na izložbi i lokanog konteksta u kojem su ovom prilikom predstavljeni tako impliciraju mišljenje o subverzivnom potencijalu apstrakcije, ukazujući na kompleksnost odnosa između umjetnosti i idelogije u okvirima modernizacija umjetničkog jezika osobito izvan vladajućeg, zapadnog modernističkog narativa. Problematika Baskijskog modernizma inherentno pritom sadržava i pitanja o tome u kojoj je mjeri njena apstraktna univerzalnost sadržavala i prikriveni, mitski identitarni idiom.
Asier Mendizabal živi i radi u Bilbau. Njegova se praksa, fundamentalno vezana za skulpturu kao program, pronalazi u različitim medijima i procedurama, često uključujući pisanu riječ. Materijalnost znaka i jezika koji kreiraju reprezentaciju i formu kolektiva služi mu za čitanje fenomena poput identiteta i ideoloških odnosa koje izmiču konvencijalnoj interpretaciji. Mnogostruka presjecanja između specifičnih kodova moderne i njene aktualizacije kao popularne kulture u politici, kinematografiji i glazbi formiraju polje referenci njegova rada.
Otvorenje izložbe održat će se u petak, 16. rujna u 19 sati.
