“Dekonstruirati koncept, vratiti ga na početak ideje, promatrati njen razvoj i njeno prevođenje u materiju. Kroz traženje ideje fokusirati se na samo promatranje ideje i igru sa njom. Odluka snimanja (stvaranja) je samo mrtvi duh. Prvi tren s materijalom dao je elektricitet i ideja je rasla usporedno s pregledom materije. Što smo više materije imali, to smo više znali što radimo – tog trena, ideja je rasla zajedno s materijom. Razočaranje postoji u pogrešnoj realizaciji. Energija ideje postaje dio energije djela. Sve te stvari, sva materija, medijski produkti, sve što brijemo, sve se vrti oko neke biti koja bi se u nekom trenutku kristalizirala i jasno pretočila u artefakt ili štogod. Ali to se ne može dogoditi sve dok se ne odluči da se dogodilo – zbog, uvijek postojećih, novih mogućnosti koje se otvaraju i poništavaju”, stoji u najavi izložbe Štilštand: Postojana kontrola na kojoj će se zajednički predstaviti Matija Kralj, Darko Masnec i Monik Vrečar.
Nekontrolirana gradnja bez urbanizma kojoj smo svjedočili 00-ih, recentno usporena recesijom, osivljenje zelenih, pa i sa statusom prirodne baštine, zona grada, protivno viziji Zagreba kao grada parkova koju je Lenuci ostvario organiziravši klizališta na rubu donjogradskog partera, čime je markirao taj prostor kao javan, paralelna je rasprava potaknuta ovom izložbom. Ako je odijelo (u ovom slučaju haljina) druga čovjekova koža, a arhitektura ima funkciju “treće” kože, pružajući sklonište tijelu i istodobno bivajući načinom izražavanja, komuniciranja identiteta – osobnog, političkog, religijskog ili kulturalnog, grad je tada zasigurno njegova “četvrta” koža (sloj, odnosno layer). Zemljopisna karta je vizualizacija informacije koja se temelji na dogovorenom kodu, jeziku simbola, koji sažimaju u sebi veliku energiju koju im dajemo radi onoga što u nama pobuđuju. Metropolis je, prema De Stijlovom postulatu modernizma, umjetniku bliži od prirode – kao davanje oblika apstraktnom življenju. Danas, on (izrastao u megalopolis) grad je za mnoge izvor tjeskobe u “stanju” čovjeka stiješnjenog “između“ već okončane prošlosti i sadašnjosti bez budućnosti. Matija Čop u svojim kreacijama re-teritorijalizira stvarna mjesta u promjeni proporcionalnih odnosa veličina te problematizira razdjelnicu mjesta i ne-mjesta i same granice ne-prostora.
Otvorenje izložbe Štilštand: Postojana kontrola zakazano je za 29. lipnja u 20 sati u Galeriji Studentskog centra, dok će iste večeri u 21 sat na izložbi City Lace u prostoru Kiosk iza Galerije SC svoj rad predstaviti Matija Čop. Izložbe možete pogledati do 7. srpnja.