Maria Kniaginin-Ciszewska: Bombonijera

Split, Galerija kluba Kocka
četvrtak, 25.05.2023. - utorak, 30.05.2023.

U sklopu programa qIZLOŽBE u četvrtak, 25. svibnja u Galeriji Kluba Kocka, otvara se izložba Bombonijera poljske autorice Marie Kniaginin-Ciszewske. Izložba se može razgledati radnim danom od 18:00 do 21:00 zaključno s 30. svibnja.

Rad Marie Kniaginin-Ciszewske, Bombonijera, serija je analognih fotografija srednjeg formata, za ovu priliku printanih na tekstilu, te izloženih kao lancuni i kušini u Galeriji Kluba Kocka. Sama umjetnica za fotografije kaže da ih možemo gledati kao “razglednice iz budućnosti koja se jednog dana može i ostvariti”, što rad jasno pozicionira kao kvir kritiku sadašnjosti, koja osjeća da sad i ovdje nešto nije u redu, te koja sanjari i mašta drugačije svjetove. U tom smislu postaje jasno zašto umjetnica iz Poljske, države nisko rangirane po prihvaćanju LGBTIQ osoba, teži stvaranju novih svjetova. Na granici kiča i fantazije, između prošlosti i budućnosti umjetnica propituje vlastitu kulturu i promišlja vlastite budućnosti. Što njoj i osobama koje su joj bliske, te koje se s njom pojavljuju na fotografijama, znači biti žena, poljakinja, slavenka?

“Gledajući, oživljavam stvari, razvijam stvarnost koja mi je prije bila nepoznata. Upoznajem sebe, pričam svoju priču, ili našu, na rubu stvarnosti i fantazije. Kroz zanimanje za ludički kič, u kojem se vizualno najbolje snalazim. Oslanjam se na izvornu slavensku kulturu: ponašanja, ukuse, priloge i stereotipe. Elementi svakodnevnog života koji postaju atributi, moja snaga. Poljska je moja ljubavnica. Bombonierka (eng. chocolate box) treći je dio fotografskog projekta koji je započeo 2020. godine. Naše male i velike tajne temelje se na radosti i boli koji su zakopani ispod svakodnevice. Želim donijeti alternativne vizije, možda razglednice budućnosti koje bi jednog dana mogle postati stvarnost. Nikada ne možete znati što ćete pronaći u bombonijeri. Stvarajući prikaze ženskog oblika, istražujem granice tabua i ikona. Pronalaženje artefakata poljskog ili, šire, slavenskog, spajajući ih s konceptima tijela i međuljudskih odnosa. Fotografiranje ljudi koji imaju različite definicije ženstvenosti, balansirajući između odrasle dobi i još uvijek djeteta”, piše Maria Kniaginin-Ciszewska.


Povezano