

David Maljković, Dogodio se prostor, 2000.
Umjesto predstavljanja kronološkog niza, izložba okuplja širok spektar radova kao i elemente instalacija iz različitih etapa Maljkovićeve karijere. Iako se njome dekonstruira žanr retrospektive “na pola umjetničkog puta” i umjetnikovo djelo prelama kroz nekoliko različitih izložbenih prostora, Retrospektiva po dogovoru usredotočuje se na metode, pristupe i opsesije koji se protežu kroz sve radove te daje objedinjen pregled umjetnikove prakse.
Za ovu izložbu Maljković je razvio pomno razrađen postav koji nehijerarhijski pristupa svim izlošcima postavljajući ih jedne uz druge na naoko neadekvatne, neočekivane strukture, stvarajući tako začudne situacije koje svojim kumulativnim efektom žele promijeniti perspektivu promatrača.
Predimenzionirani postament koji redefinira prostor Galerija Nova funkcionira kao autonomna zona izgrađena s ciljem da se ispremiješaju protokoli promatranja radova. Izbor pokriva gotovo 20 godina; od ranih slika, poput Portreta oca (1998.) do serije New Reproductions (Nove reprodukcije) (2013.) koja je nedavno izložena na Venecijanskom bijenalu. Mnogi od radova, poput Nezavisne forme (1997/98.) ili Afterform (2013.) pokazuju umjetnikovo trajno zanimanje za potencijale forme i oblike koje ona može preuzimati u pojedinim izložbenim postavima. Slično procesu editiranja, ovaj izbor radi presjek kroz različita razdoblja i spaja nekoliko ključnih radova poput Temporary Projection (Privremene projekcije) (2011.) ili Display for Lost Pavilion (Postav za izgubljeni paviljon) (2009/2011.) s manje poznatim radovima, skicama i efemerilijama poput srebrne lopte koja je iskorištena kao rekvizita u njegovom ikoničkom videu Scenes for a New Heritage II (Scene za novo naslijeđe II) (2006.). Instalacija Dogodio se prostor (2000.) označava za Maljkovića novi pravac, trenutak kada su njegova “situacijska” istraživanja u slikarstvu započela tranziciju prema stvarnim prostorima i time se iz izložbenih prostora proširila u šira istraživanja povijesti, vremena i trajanja.
U potrazi za autonomijom koja može biti angažirana i socijalno osjetljiva, izložba se udružuje s nekoliko nezavisnih organizacija, čime se povećava njihova vidljivost. Ovo je prva Maljkovićeva retrospektiva u Hrvatskoj i činjenica da će biti postavljena u tri relativno skromna izvaninstitucionalna prostora ujedno je i komentar i simptom zagrebačkog institucionalnog okvira. No ono što se može činiti kao prostorno ograničenje, postaje put za otvoren i humorističan pristup samom formatu retrospektivne izložbe. Limitirana vidljivost izložbenih prostora i metafora iz naslova prožimaju gledateljski čin manje formalnim i intimnijim aranžmanima.
David Maljković rođen je 1973. u Rijeci, živi i radi u Zagrebu. Njegove recentne samostalne izložbe uključuju: Palais de Tokyo, Pariz (2014.), Kunstmuseum St. Gallen, (2014.), Baltic Art Centre for Contemporary Art, Gateshead (2013.), Van Abbemuseum, Eindhoven (2012.), Wiener Secession, Beč (2011.), Museo Reina Sofia, Madrid (2009.). Maljković je sudjelovao na mnogim grupnim izložbama, među kojima su: Venecijansko bijenale, (2015.), Musée National d’Art Moderne Centre Pompidou, Pariz (2014.), Palais de Tokyo, Pariz (2012.), MUSAC Museo de Arte Contemporaneo de Castilla y Leon, Leon (2012.), 29. Umjetničko bijenale u Sao Paulu (2010.) i 11. Istanbulsko bijenale (2009.).
Otvorenje izložbe se održava u utorak, 27. listopada na tri lokacije: u 18 sati u Galeriji Nova, u 19 sati u Galeriji HDD i u 20 sati u studiju Davida Maljkovića (Ribnjak 6). Projekcija filmova Davida Maljkovića održat će se u utorak, 10. studenog u 21 sat, u sklopu programa Kratki utorak Hrvatskog filmskog saveza. Izložba u Galeriji Nova i studiju Davida Maljkovića otvorena je do 28. studenog, a u Hrvatskom dizajnerskom društvu do 12. studenog.
Ova izložba dio je zajedničkog projekta Ovo je sutra. Povratak izvorima: oblici i djelovanje u budućnosti, uz podršku programa Evropske Unije Kreativna Evropa.