Seijun Suzuki poznat je diljem svijeta po specifičnom vizualnom stilu i svojim (čak četrdesetak) B-filmovima za poznatu Nikkatsu kompaniju. Predsjednik te najstarije japanske filmske kompanije, Kyusaku Hori, 1968. godine otpušta Suzukija jer “snima filmove koji nemaju smisla i ne zarađuju novac”. Suzuki je, uz pomoć studentskih grupa, brojnih redatelja i javnosti, tužio Nikkatsu zbog nepravednog otpuštanja, no završava na ‘crnoj listi’, a sljedeći (nezavisni) film snima tek deset godina kasnije.
Program će svečano biti otvoren 11. lipnja u 20 sati jednim od najpoznatijih Suzukijevih noir filmova, kultnim uratkom 1960-ih, Tokijski vjetropir o bivšem članu yakuze koji odlučuje postati pošten. Tokijski vjetropir možda nije najpoznatiji, ali je sasvim sigurno najšareniji film ekstravagantnog žanrovskog stilista Suzukija. Gangsterska priča o raspjevanom tokijskom vjetropiru, koji je istupio iz redova yakuza i sada ga gone kroz zimski Japan, poslužila je kao predložak za kubistički film koji neprestano prijeti raspadanjem u delirične detalje kako bi se zatim na zapanjujući način iznova sastavio pred očima gledatelja. U sklopu ciklusa bit će prikazan i čuveni film Ožigosan da ubije koji prati plaćenog ubojicu iz miljea japanskog organiziranoga kriminala kao i poznata Taisho trilogija.
Među dvadeset i dva odabrana naslova igra i najnagrađivaniji film Seijuna Suzukija – Ciganske melodije (Zigeunerweisen), prvi dio Taisho trilogije (ostala dva su Kagerô-za iz 1981. i Yumeji iz 1991.). Dekadentan i grozničav san o Japanu dvadesetih godina prati profesora njemačkog s vojne akademije na praznicima koji susreće kolegu sa studija, kojega su otpustili s posla te sada besciljno luta zemljom. Zajedno upoznaju gejšu, što naposljetku kulminira u bizarnom ljubavnom peterokutu, u kojemu sudjeluju i supruge profesora i njegova prijatelja. Japanski kritičari su ovaj film proglasili najboljim domaćim filmom 1980-ih godina.
Grimizni mjesec u Art-kinu Croatia traje od 11. do 24 lipnja, a provodi se u suorganizaciji Filmskih mutacija: festivala nevidljivog filma.