Od poetskog meditativca do eksperimentatora

srijeda, 26.09.2018. - subota, 01.12.2018.
vjekoslav_nakic_630

Kino klub Split organizira projekciju programa Vjekoslav Nakić: Filmovi. Kustosica programa je Sunčica Fradelić, a program se održava u Galeriji umjetnina od 27. rujna do 2. prosinca. Trajanje programa je 30 minuta, a prikazuju se filmovi Sloboda (1966.), Tetraedar (1967.), L’Abandon (1967.), Poslije potopa (1967.).

‘…U vrijeme kada se Zafranović­­ 1966. godine spremao napustiti klub, njegov prag već je prešao budući autor, Vjekoslav Nakić, tada student kemije, a iako se u njemu zadržao vrlo kratko (nepune tri godine), uspio je brzo svladati sva filmska umijeća i ostvariti opus vrijedan poštovanja. Štoviše, “prvaci” “splitske škole” smatraju da je taj opus godinama nepravedno u sjeni, a tako je još i danas zbog dugogodišnje nedostupnosti Nakićevih klupskih “osmica”, kao i činjenice da je nastavio školovanje i ostao živjeti u Beogradu, gdje je neko vrijeme bio članom Akademskog kinokluba. Kako kaže Miodrag Bata Petrović, u Beograd je donio malo Ivana Martinca, malo mladog Lordana Zafranovića, malo GEFF-a.25

Petrovićeva definicija Nakićeve autorske poetike prilično je točna, iako joj nedostaju teško utvrdivi omjeri, no ona ne znači da je riječ o epigonu, eklektičnom oponašatelju starijih autora i uzora. Nakić se samo brzo razvijao – od naratora (Zafranovićeva profila) i poetskog meditativca (Martinčeve osjetljivosti) do eksperimentatora (geffovskog živca) u završnoj fazi svojeg amaterizma. Napustio je film, kako kaže, kada je iscrpio sve mogućnosti redukcije, a nije se htio ponavljati” piše Diana Nenadić u publikaciji Splitska škola filma.


Povezano