

Irena Paulus započela je proučavanje filmske glazbe na primjerima hrvatskoga filma, sustavno obrađujući sve bitne hrvatske skladatelje filmske glazbe i njihove partiture od 1940-ih naovamo, iz čega je proizašla i njezina prva knjiga, Glazba s ekrana. Istodobno je pisala kritike, eseje i studije o načinu uporabe glazbe i zvuka u suvremenom svjetskom filmu.
Nastavljajući istraživačku odiseju zvučnim stazama filmskih klasika od – Ejzenštejna, Hawksa ili Hitchcocka do Kubricka, Kieslowskog ili Burtona – te kroz partiture skladateljskih velikana primijenjene u filmu – od Mozarta, Wagnera i Straussa do Hermanna, Elfmana i Preisnera – četvrta knjiga Irene Paulus, Teorija filmske glazbe, prvi je pokušaj usustavljivanja teorije filmskoga zvuka u nas te sinteza svih dosadašnjih prinosa na tom području u svjetskim okvirima.
Izdavač je Hrvatski filmski savez, a knjigu će u srijedu, 6. lipnja u 12 sati, predstaviti Nikica Gilić, Irena Paulus i Hrvoje Turković.