

Razgovarao: Stjepan Jurekovic
Iva Vrdoljak izvršna je producentica umjetničkog djela programa Clubture foruma. No, iza tog imena krije se čitav niz zanimljivih aktivnosti i ideja. Uvjerite se i sami.
KP: Po kojem ste načelu uređivali glazbeno-umjetnički program foruma?
IV: Glazbeno umjetnički program ovogodišnjeg Clubture Foruma nije imao rigoroznu selekciju koja je uobičajena za ovakva događanja festivalskog tipa. Formirali smo Radnu grupu u kojoj su pored mene Boris Bakal, Tea Tulić, Kruno Jošt, Sonja Soldo, Gabrijela Ivanov, Sanja Burlović, Emina Višnić i Katarina Pavić. Navedena skupina je prikupila prijavljene programe organizacija koje djeluju unutar i oko mreže Clubture i složila ih u smislene cjeline po danima događanja. S obzirom na mnoštvo prijavljenih programa i unaprijed ograničen skromni financijski budžet, neke programe bili smo primorani izostaviti.
KP: Zašto ste sva događanja smjestili baš u Mediku? Odgovara li taj prostor raznolikim potrebama naše nezavisne scene?
IV: U organizaciji samog događaja ove godine surađujemo s Attackom, koji djeluje u prostorima Medike pa je odabir tog mjesta za Clubture Forum bio logičan slijed. Alternativni Kulturni Centar Medika je otvoren za naše ideje, s dovoljno kapaciteta za 35 različitih programa koji se održavaju u 4 dana.
Prostori Medike imaju potencijala, ali oni još uvijek nisu sasvim adekvatni za javne prezentacije jer još uvijek nedostaju osnovni uvjeti poput sanitarnih čvorova. Unatoč brojnim nedostacima, organizacije koje djeluju u Mediki ulažu puno truda u realizaciju svojih programa i nadam se da će to biti prepoznato i adekvatno financirano kako bi cijela priča zaživjela dalje. Produkcija nezavisne scene u Zagrebu je velika i svakim danom postaje sve veća, pa prostor Medike predstavlja samo djelomično rješenje.
KP: Možemo li glazbeni program foruma shvatiti kao zrcalo naše underground glazbene scene, u kolikoj mjeri izvođači koji će se predstaviti u Mediki čine presjek scene?
IV: Underground scena je puno veća i šira od našeg glazbenog programa koji je isključivo prezentacija rada organizacija okupljenih oko mreže Clubture. Djelomično ocrtavamo underground scenu, no definitivno je ne prikazujemo u cijelosti.
KP: Možeš li malo detaljnije predstaviti neke od njih? Primjerice – tko su Bamwise, Prijetnja ogledalu, Tobogan, Erik Ursich, Why Not? Kakvi nas partiji očekuju u Mediki?
IV: Idemo redom…
Bamwise je sedmeročlani kolektiv zaljubljenika u dub muziku koji postoji od 2008. godine. Uspoređuje ih se sa francuskim elektrodub bendom High Tone i mnoge su oduševili prvim javnim nastupom prije dva mjeseca u Pauku.
Prijetnja Ogledalu dubrovački je pop-punk bend koji, nakon tri godine postojanja, predstavlja jedini aktivni alternativni bend na tom području. Redovnim nastupima zabavljaju dubrovačku publiku, a sada će se prvi put predstaviti i Zagrebu.
Tobogan je live elektronički bend dobro poznat zagrebačkoj d’n’b publici. Sastav benda čine vrhunski glazbenici sa zavidnim biografijama koji svoje live nastupe temelje na improvizaciji.
Erik Ursich je talijanski noiser koji će nam u sklopu svoga nastupa pod nazivom V.C.O. (Voltage Controlled Orgy) prezentirati 4 elektroničke kompozicije koje prate vizualne projekcije kratkih eksperimentalnih filmova 50-ih, 60-ih i 70-ih.
Pulski hip-hop sastav Why Not? osnovan je 2000. godine i do sada se mogu pohvaliti samostalnom produkcijom glazbe te zanimljivim suradnjama.
Kao što možete primijetiti, glazbeni program je raznolik. U četvrtak smo pripremili reggae, dub, dancehall večer, u petak smo više orijentirani na elektroničke ritmove drum’n’bass-a, subota je namijenjena eksperimentalnim noise i electro-clash ljubiteljima, a nedjelja je rezervirana za funky fusion.
KP: Kako je došlo do gostovanja Chicks on Speed koje su u smislu undergrounda, svjetski relevantno glazbeno ime?
IV: Electro-clash atrakciju, Chicks on Speed, dovodimo u suradnji sa Zagreb Pride-om. Predložili su njihovo gostovanje na Clubture Forumu, a mi smo tu ideju rado prihvatili.
KP: Članica si Beat Bustersa. Možeš li nam pojasniti o kakvom se kolektivu radi i što će točno Beat Bustersi prirediti u Mediki?
IV: Beat Busters kolektiv okupio je glazbenike, producente, DJ-e, ton-majstore i vizualne umjetnike vođene sličnim idejama. Želja nam je pokazati široj publici kako elektronička glazba nije isključivo namijenjena DJ-ima te da je spoj raznih umjetnosti odlična kombinacija. Svoje zamisli prezentiramo putem partija, kratkih filmova, performansa, radionica, radio podcasta i slično.
U Mediki ćemo u petak 13. lipnja održati radionicu ritma koja je otvorena za sve zainteresirane, prikazat ćemo Beatbusting kratke filmove koji su do sada zabavili mnoge na raznim filmskim festivalima i prezentirati klasičan Beat Busters party. Osim DJ setova naših DJ-a (Chatko i Phillipe), nastupit će naš rezident bend Tobogan, izvest ćemo Beatbusting performans koji pokazuje kako je glazba svuda oko nas, a sve to pratit će vizualne eskapade VJ-a Nevena.
KP: Osim glazbenog programa, forum će pratiti i umjetnički program. Što će posjetitelji moći vidjeti u Mediki?
IV: Na programu imamo za svakoga po nešto.
U filmskom djelu programa dvije istaknute nezavisne producentske kuće Fade In i Restart, predstavit će svoju recentnu dokumentarnu i igranu produkciju. Riječki Filmaktiv, hrvatski partner Microcinema International iz San Francisca, prikazivat će prošlogodišnju selekciju animiranih filmova Independent Exposure. Paralelno će se održavati i deseti Maraton kratkog filma na kojemu će svi zainteresirani moći snimiti i montirati svoje kratke filmove. Maraton počinje u četvrtak u 18 sati pucnjem iz pištolja, a završava u nedjelju navečer projekcijom nastalih radova.
U kazališno-performerskom dijelu najavljujemo novi nastup Cirkuskabarea, večeri malih cirkuskih formi, kao i premijeru multimedijalnog plesnog performansa Deja Vu.
Na književnoj večeri svoje radove će čitati polaznici škola kreativnog pisanja iz Rijeke i Zagreba. Bit će postavljene četiri izložbe od kojih posebno mogu izdvojiti instalaciju Tomislava Brajnovića Srpsko-hrvatski. Odvijat će se i radionice stencil arta, ritma te slobodnog interneta i radija u koje se zainteresirani mogu uključiti dolaskom u Mediku.
KP: Kakva su tvoja općenita iskustva s radom u polju kulturne produkcije?
IV: Rad na području kulturne produkcije započela sam s udrugom za promociju urbane kulture Urbane Vile, čija me predsjednica Ana Milisavljević uvela u taj svijet. Temeljna ideja zasnivala se na organizaciji koncerata većinom frankofonih bendova, koji su nam dolazili iz čitave Francuske, Belgije i šire. Kako se u radu s glazbenicima granice brzo pomiču, ubrzo sam postala dio udruge Vibra koja je osnovala Beat Busters kolektiv i od onda radim kao PR, manager i booking agent umjetnicima koji se nalaze unutar kolektiva, manje više radim sve što treba :). Za sad se većinom sve temeljilo na resident bendu i DJ-ima te nezavisnoj produkciji kratkih filmova, no priča se užurbano širi tako da do kraja godine očekujem puno više posla unutar samog kolektiva na svim područjima.
KP: Kakvo je po tvome mišljenju stanje na nezavisnoj kulturnoj sceni? Koji su hrvatski gradovi otvoreniji za suradnju, a koji zatvoreniji?
IV: Nezavisna kulturna scena je još uvijek marginalizirana i smatram da smo daleko od idealne situacije. Problem s kojim se svakodnevno susrećem su prostori za proizvodnju i produkciju, kojih u Zagrebu, a i u ostalim dijelovima Hrvatske, nedostaje. Klubovi su zatvoreni za suradnje ukoliko ne vide određeni profit, a trebali bi podržati razvoj domaće glazbe i zato biti podržani od države. Radijske postaje odbijaju puštati glazbu nastalu u nezavisnoj produkciji, ne pridaju pažnju bendovima koji nisu potpisali za neku renomiranu izdavačku kuću te potpuno isključuju činjenicu da je prodaja CD-a prošlost i da se sve bazira na internetu i free downloadu. Televizija ignorira događaje koji ne uključuju skandale, a glazbeni urednici nemaju afiniteta za novo. Idealno rješenje bi bilo kada bi radijske i televizijske glazbene urednike birala struka. Pogodili ste temu koja me zamara već duže vrijeme i borimo se svakodnevno kako bismo nešto promijenili.
Možda je stanje bolje nego što je bilo prije par godina, no nikako ne mogu reći da je dobro. Snalazimo se kako znamo, međusobno si pomažemo i pružamo podršku, no pitanje je do kada će po tom principu funkcionirati nezavisna scena. Nerijetko umjetnici postaju ogorčeni i razočarani zbog količine truda koji nesebično ulažu u projekte, a stalno bivaju odbijeni i ne prepoznati. Ako nastavimo ovim tempom, nezavisna scena postat će skup isfrustriranih, nezadovoljnih umjetnika koji će biti primorani zanemariti svoje talente i okrenuti se poslovima od kojih će preživljavati.
KP: Kako je raditi s mrežom Clubture? Što su za tebe kao producenticu u slučaju Clubture foruma bili problemi, a što ti je predstavljalo izazov?
IV: Clubture je kao organizacija taman po mom ukusu – mladi, perspektivni ljudi željni promjena. Vjerujem da sam se dobro uklopila i osjećam se kao dio ekipe, a to je ono što me veseli i daje dodatnu snagu za rad.
Baveći se produkcijom kulturno-umjetničkog programa Clubture Foruma upoznala sam brojne ljude usko povezane s kulturom, otkrila organizacije za koje nisam znala da postoje i djeluju te dublje shvatila problematiku nezavisne kulture na razini čitave države. Problemi na koje sam nailazila tipični su za organizaciju tako velikog događanja. S obzirom da će kroz 4 dana više od 100 glazbenika, performera, glumaca i ostalih umjetnika prezentirati 35 različitih programa, jasno je da je finalizacija projekta protekla kaotično, ali je sveukupno predstavljala i veliki izazov. Kako stvari sada stoje, forum će se održati po planu i programu, sve ide svojim tokom i vjerujem da ću tek 15. lipnja shvatiti koliki smo posao obavili.
Objavljeno