

Treći program HRT-a posvećen kulturi, znanosti i obrazovanju započeo je s emitiranjem u rujnu 2012. godine. Prvi signal pušten u eter programa bili su kratki trosekundni animirani jingleovi naših renomiranih animatora i animatorica. Obilježavajući ove sezone deset godina Trećeg, na tragu te prve suradnje, HRT iznova otvara svoj medijski prostor suvremenoj umjetničkoj sceni i od domaćih autora i autorica naručuje niz jednominutnih filmova i kraćih animacija. Predstavljanje video radova održava se u utorak, 17. siječnja u dvorani Gorgona Muzeja suvremene umjetnosti u Zagrebu, s početkom u 19 sati.
Izbornik umjetnika_ca i radova je redatelj i medijski umjetnik Vladislav Knežević, a okupljeni su pod nazivom Topografije mogućeg koji označava “neku novu kartografiju vizualnih estetika kroz koje se, možda i više nego u bilo kojem drugom mediju, danas ocrtava duh epohe”.
Radovi koji predstavljaju svojevrsne intervencije u program i pomiču granice percepcije, izvedeni su u različitim tehnikama, originalnih autorskih estetika i rukopisa, a među njihovim autorima su neka od najznačajnijih imena današnje medijske scene. Oslanjaju se i poigravaju višeslojnim kontekstom što ga HRT kao medij omogućuje; od tradicije koju baštinimo još od pionira naše video umjetnosti (Galeta, Iveković, Martinis, Trbuljak, Deković), preko EXAT-a, Gorgone, Novih tendencija, Zagrebačke škole animiranog filma, Muzičkog bijenala, konceptualne umjetnosti sedamdesetih, GEFF -a, hrvatske filmske avangarde, do suvremenih umjetničkih praksi i filmskih umjetnika, animatora i eksperimentatora od kojih koji mnogi danas imaju velik ugled i izvan granica Hrvatske i Europe.
Na javnoj prezentaciji u Muzeju suvremene umjetnosti prikazat će se radovi Ane Hušman, Marka Tadića, Hrvoslave Brkušić, Tomislava Šobana, Damira Gamulina, Renate Poljak, Vitra Drinkovića, Dalije Dozet, Davora Sanvincentija, Tee Stražičić, Natka Stipaničeva, Lucije Bužančić i drugih autora i autorica koji_e djeluju na sjecištima filma, videa i digitalne umjetnosti.
Tekst je objavljen u okviru projekta Kinemaskop i uz podršku Hrvatskog audiovizualnog centra.
Objavljeno