U vremenu otkazivanja svih javnih okupljanja i društvenih događanja, umjetničke organizacije i kolektivi pronalaze nove načine kako da njihovi glasovi budu prisutni, a teme koje ih zaokupljaju šire dostupne. Među njima je i Cirkorama, udruga koja već više od desetljeća ustrajno radi na promociji suvremene cirkuske umjetnosti, koja je početkom godine osmislila i pokrenula Kulturan radio – online medij posvećen predstavljanju, stvaranju i povezivanju različitih grana kulture i umjetnosti na području Hrvatske i šire regije. Radio je zamišljen kao “dnevni boravak” kulturne scene i prostor za praćenje književnih, kazališnih, glazbenih, plesnih, cirkuskih, medijskih i drugih umjetničkih praksi koje u javnosti često prolaze nezapaženo.
“Ideja nam je bila da kroz radijski medij pokrijemo neke kulturne sadržaje za koje smatramo da su slabije zastupljeni u medijima. S obzirom da je naša osnovna djelatnost promocija i razvoj suvremenog cirkusa i da nam se svi projekti baziraju na ovakvim sadržajima, odlučili smo to na neki način dokumentirati i promovirati. Također nam je cilj uključiti i druge umjetničke pravce koji su prisutni u društvu, kao i njihove aktere koji teško dobivaju mjesto u medijskom prostoru, bez obzira radi li se o komercijalnim ili nezavisnim medijima”, pojašnjava Cirkoramin Nikola Mijatović.
Iako se u vremenu zdravstvene krize seljenje kulturnih sadržaja u virtualni prostor čini nužnim, kaže nam kako se ideja pokretanja radija javila još prošle godine, kada su krenuli s istraživanjem mogućnosti koje Internet pruža za ovaj tip sve popularnijeg medijskog formata. S obzirom da je voditelj ovog mladog projekta Ratko Bokić koji radi kao tonski realizator na jednoj radijskoj postaji, nije bilo teško započeti s njegovom realizacijom u trenutku kada se ovakav tip komunikacije za organizaciju pokazao više nego korisnim.
Osim glazbe, plan je da se u “eteru” Kulturnog radija emitiraju vijesti iz kulture, radio drame, intervjui s umjetnicima i umjetnicama te najave i recenzije različitih kulturnih događaja, osobito onih slabije medijski zastupljenih. Prva snimljena emisija bio je intervju sa švedskim umjetnikom Hugom Bergmanom koji je u siječnju boravio na circusnext rezidenciji u Zagrebu. “Intervju izlazi u javnost na samom početku karantene i nekako nam daje poticaj da se počnemo aktivnije baviti ovim medijem”, dodaje Mijatović. Nedugo potom objavljena je i dokumentaristička emisija Corona Cirkus u kojoj su predstavnici i predstavnice nekolicine cirkuskih organizacija u Hrvatskoj govorili_e o uvjetima rada u polju uslijed situacije s virusom Covid-19 te o mogućnostima samoorganizacije izvedbenih umjetnika koji nisu dio kazališne scene, a o čijim se egzistencijalnim problemima i pravima manje govori u javnosti.
“Što se tiče nastavka rada, u planu su intervjui s različitim umjetnicima koji trenutačno imaju prilično ozbiljne egzistencijalne probleme zbog prirode posla kojim se bave, a o njima se ne piše, ne priča, niti su uvršteni u bilo kakve planove za neki vid državnih poticaja”, zaključuje Mijatović uz najavu pokretanja YouTube kanala na kojem će se ovaj sadržaj moći pratiti od 15. travnja.
Objavljeno