Vijesti Mediji

<

I žene imaju puno toga za reći!

Upravo objavljen novi broj časopisa Medijske studije posvećen je istraživanjima položaja žena u medijima. 

U utorak, 12. lipnja na Fakultetu političkih znanosti bila je održana promocija drugog godišta časopisa Medijske studije. Ovaj stručni interdisciplinarni časopis posvećen istraživanju medijske scene i produkcije, tom su prilikom predstavili dekan Fakulteta političkih znanosti Nenad Zakošek, glavna urednica časopisa Viktorija Car i izvršni urednik Igor Kanižaj.

Časopis Medijske studije pokrenut je 2010. godine s ciljem da postane međunarodni forum za objavljivanje znanstvenih i stručnih radova te istraživanja na području medija, komunikacija, novinarstva te odnosa s javnošću. Nakon prvog dvobroja koji su činili radovi izloženi na konferenciji Vjerodostojnost medija, drugo svježe izdanje donosi raznovrsnije tekstove. 

Tako ovogodišnje Medijske studije donose poseban tematski blok naslova Žene u medijima sačinjen od radova sudionica međunarodne konferencije Women in Media koja je prošle godine bila organizirana na Fakultetu političkih znanosti. "Članci iz ovog tematskog bloka čine mi se najboljim primjerom kako istraživanja iz društvenih znanosti mogu biti korisna široj publici. Primjerice, podatak da u središnjim informativnim emisijama javne televizije HTV, manje od 10% izjava u vijestima i izvještajima daju žene, odnosno da se u 90% slučajeva za mišljenje pita muškarce - podatak je koji bi itekako trebao potaknuti novinarke i novinare informativnog programa HTV-a na preispitivanje vlastitog sustava vrijednosti pri izboru sugovornika. U društvu u kojem postoje i stručnjakinje i stručnjaci za neko područje (ekonomija, pravo, agronomija...) - zašto muškarci imaju prednosti pri izboru?", istaknula je glavna urednica Viktorija Car referirajući se na objavljeni izvadak diplomskog rada Svjetlane Knežević koji je prošle godine nagradio i Centar za ženske studije

Posebni doprinos bloku Žene u medijima dala je i cijenjena švedska feministkinja i profesorica na rodnim studijama u Göteborgu Maria Edström svojim tekstom o uspjesima i problemima borbe za postizanje rodne jednakosti u novinarskim redakcijama u Švedskoj. "Uvijek je zanimljivo čitati kako su najkritičniji upravo oni koji su najviše do sada i postigli po pitanju rodne ravnopravnosti. Za razliku od Švedske, situacija u Hrvatskoj po tom pitanju je daleko od napredne", komentirala je Viktorija Car.

U friškom izdanju Medijskih studija, između ostalog, moguće je pročitati tekst Helene Popović s Fakulteta političkih znanosti naslova Media Text and Audiences: Discursive Constructions of Fandom koji se bavi obožavateljskim skupinama. Autorica je u svom istraživanju intervjuirala obožavatelje kultnog Da Ali G Show, u Londonu i u Zagrebu, a cilj joj je bio utvrditi diskurzivne konstrukcije u odnosu prema fenomenu obožavanja. Kao jedan od svakako zanimljivih radova, iz uredništva su izdvojili i analizu Nataše Ružić The Internet and Video Games: Causes of Increased Aggressiveness Among Young People u kojem ova crnogorske znanstvenice problematizira porast nasilja među mladima te povezanost agresije s nasilnim sadržajima na internetu i u video igrama. 

Izdavači časopisa Medijske studije su Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu i Hrvatsko komunikacijsko društvo. Radovi se objavljuju na hrvatskom ili engleskom jeziku, a časopis izlazi dva puta godišnje, u lipnju i prosincu, iznimno kao dvobroj. Uredništvo posljednjeg broja činilo je devet znanstvenica i znanstvenika s Fakulteta političkih znanosti koji se bave medijima i komunikacijama.

Prvi dvobroj časopisa dostupan je za slobodno preuzimanje na istaknutom linku.  

KP / Izvor: Medijske studije / Foto: Emil Čančar i Anja Stević 

  • A
  • +
  • -
Objavio/la petra [at] kulturpunkt.hr 14.06.2012
Ulogirajte se ili registrirajte da biste dodali komentar

KOMENTARI

Komentiranje ovog članka nije moguće