Stranac s kapuljačom

Serijom radova Hoods fotograf John Edmonds portretira svakodnevicu mladih Afroamerikanaca i propituje povezanost duboko ukorijenjenog rasizma i policijskog nasilja.

piše:
Martina Domladovac
Jaroslav_A_Polak_630FOTO: Jaroslav A. Polák

Piše: Martina Domladovac

Nakon što je početkom srpnja američka policija upucala i ubila još jednog Afroamerikanca, a snimka događaja koju je njegova partnerica zabilježila mobitelom, proširila se internetom, počeo je novi niz prosvjeda i javnih poziva za prekidom policijske brutalnosti i rata protiv crne zajednice u Americi. Prema izračunu Washington Posta, policija je upucala i ubila 990 ljudi tijekom 2015. godine u SAD-u, a prema procjenama, u 2016. godini broj će biti još viši. Fatalne policijske pucnjave disproporcionalno pogađaju crne muškarce, a iako ova skupina čini samo šest posto stanovnika Amerike, četrdeset posto od svih ljudi koje je policija ubila prošle godine bili su upravo crni muškarci, piše za Huffington post Andy Campbell.

Postoje argumenti kako je policijsko nasilje usmjereno prema Afroamerikancima zato što češće žive u područjima visoke stope kriminala, te su zbog toga podložniji sudjelovanju u kriminalnim aktivnostima. Ipak, Campaign Zero, zagovaračka organizacija koja radi protiv policijske brutalnosti, u izvješću je dokazala kako ne postoji povezanost policijskog nasilja s nasiljem u pojedinim zajednicama. Ono prvenstveno dolazi od duboko ukorijenjenog rasizma i rasnog profiliranja sumnjivih osoba, kao i specifične kulturne sredine zemlje u kojoj je svatko u mogućnosti posjedovati i nositi oružje, zbog čega je policijska obuka također drugačija od na primjer policijskih snaga u europskim zemljama.

Baveći se problemom percepcije i predrasuda, fotograf John Edmonds u seriji radova Hoods portretira i propituje stvarnost svakodnevice mladih muškaraca iz crnih zajednica. U portretima fotografira osobe okrenute leđima u trenirci s navučenom kapuljačom, a rezultat je zanimljiva kombinacija nevidljivosti modela i intenziteta “pogleda” kamere. Odabirom kadra Edmond podsjeća na smrt mladih muškaraca koji su ubijeni nakon što je prosuđeno da “izgledaju sumnjivo”, te na neki način izaziva gledatelje da ponove iste pogreške osoba koje su projicirale svoje rasističke predrasude na strance s kapuljačom. Stanje nevidljivosti i hiper vidljivosti, stanje u kojem je netko stalno i temeljito promatran no nikad istinski viđen, nešto je s čim se Edmonds lako poistovjećuje, kao i mnogi crni muškarci u Americi. 

Hoods je dio njegove šire serije fotografija pod nazivom Cameleon na kojoj radi od početka umjetničkog obrazovanja na Sveučilištu Yale, njom propituje svoj vlastiti i identitet svojih prijatelja i poznanika, kao i obrasce ponašanja u različitim rasnim zajednicama. Nada se kako njegove fotografije mogu pomoći restrukturirati sistemski rasistički svijet u kojem se crne muškarce uhićuje i ubija disproporcionalno češće nego ostale skupine, isključivo osvjetljavajući obrasce kako i što gledamo i na što obraćamo pažnju, prenosi Huffington post.

Objavljeno
Objavljeno

Povezano