Ignoriranje propagande ili kritički pristup

Tzv. Islamska država uspijeva u značajnoj mjeri kontrolirati način na koji ih se predstavlja i doživljava, istaknuto je u istraživanju o propagandnoj manipulaciji zapadnih medija.

lowy_isis_propaganda_630FOTO: Lowy Institute

Piše: Matija Mrakovčić

Australijski institut za međunarodnu politiku Lowy objavio je krajem veljače 2016. istraživanje o manipulaciji zapadnih medija propagandom takozvane Islamske države. Iako je način na koji Islamska država koristi društvene medije za širenje svoje propagande uglavnom dobro shvaćen, načinu na koji koriste zapadnjačke medije da prošire svoje ključne poruke pridaje se puno manje pažnje. 

Autorica izvještaja Lauren Williams tvrdi da je njihov medijski odjel svjestan dnevnog ciklusa vijesti i toga što je vrijedno izvještavanja te svoje materijale prilagođavaju tim prinicipima: “Islamska država uspijeva u značajnoj mjeri kontrolirati način na koji ih se predstavlja i doživljava”. 

Njihova je propaganda ključna za regrutiranje novih članova, zastrašivanje protivnika i promicanje državnog legitimiteta. Suprotstaviti se tome pretpostavlja puno više od online borbe – protupropaganda se mora događati i u mainstream medijima i na društvenim mrežama. Mainstream mediji imaju odgovornost usvojiti bolji kritički pristup prema tvrdnjama i materijalima koji dolaze iz tog smjera, bez senzacionalizma ili polarizirajuće retorike. Prihvaćanje viših standarda i praksi može pomoći medijima da smanje utjecaj propagande Islamske države, ali i održe svoju neovisnost i pravo javnosti da bude informirana. U tom je smislu istaknuta uloga mainstream medija kao moguće platforme za priče povratnika i protivnika Islamske države, koja je za sada nedovoljno iskorištena.

“Njihov medijski odjel ima jasno definiranu strategiju manipulacije mainstream medijima i eksploatira praznine u dotoku informacija kao posljedice činjenice da je izvještavanje iz Sirije i Iraka opasno za novinarske ekipe. Medijske organizacije trebaju ignorirati propagandu Islamske države ili je u prijenosima jasno označiti kao takvu”, zaključeno je u izvještaju. Autorica navodi primjer francuskih televizija koje su video snimke Islamske države počele objavljivati s jasno istaknutom oznakom “propaganda”. 

Istraživanje potražite ovdje.

Objavljeno
Objavljeno

Povezano