Predavanje je održano u prosincu 2010. godine kao dio projekta World of Art – Series of Public Lectures on Curatorial and Institutional Practice i sada je dostupno u online izdanju.
Data Recovery predstavlja seriju radova koji se temelje na postupku povrata izgubljenih podataka. “Baš kao i u slučaju gubitka podataka sa diska kompjutera koje je katkada moguće spasiti tek djelimično i raspršene izvan originalnih datoteka, ovim postupkom”, kaže Martinis, “želim povratiti neke fragmente događaja ili situacija koje su se izgubile u našem sveopćem urbanom ‘memory lossu’. Svako naknadno kontekstualiziranje događaja kroz njegovu interpretaciju i historizaciju bila bi manipulacija izgubljene zbilje.”
Dalibor Martinis jedan je najvažnijih i svakako najproduktivnijih hrvatskih suvremenih umjetnika. Izlaže od 1969., a od 1973. djeluje kao videoautor (do 1992. i u koautorstvu sa Sanjom Iveković). Održao je brojne samostalne izložbe, performanse i projekcije, i sudjelovao na brojnim međunarodnim izložbama (Bijenala u Veneciji, Sao Păolu, Kwangjuu, Dokumenta/Kassel i dr.), te na videofestivalima (Berlin, Tokyo, Montreal, Locarno, i dr.). Njegovi radovi nalaze se u zbirkama Muzeja suvremene umjetnosti/Zagreb, The Museum of Modern Art/New York, Stedelijk Museum/Amsterdam, centru ZKM/Karlsruhe, New York Public Library, Kontakt/Erste Bank, Beč i dr. Predavao je na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu (1987.-1991.) i Ontario College of Art u Torontu (1991/2). Trenutačno predaje na Akademiji primijenjene umjetnosti u Rijeci.
V.M.
Objavljeno Objavljeno