Umjesto provođenja korporativne propagande

Kao odgovor na korporativne streaming servise koji preuzimaju sve veći dio tržišta zabave i informiranja, javljaju se medijske platforme koje istražuju nove teme i oblike upravljanja.

means_tv_630 FOTO: Means TV / Facebook

Zahvaljujući kontinuiranim tehnološkim inovacijama, tradicionalno medijsko polje također je u neprestanoj transformaciji, a posljedice tih promjena još uvijek proučavamo. Umjesto uobičajenih tiskanih novina ili radijskih emisija, društvene mreže ili stranice poput YouTubea postaju sredstvo informiranja i zabave, a tradicionalne televizijske kuće sve više potiskuju streaming servisi. Iako se odnosi moći u ovom polju još uvijek poslaguju, poznato je primjerice da je Netflix zahvatio dobar dio bujajućeg sektora i postao svojevrsna kulturna odrednica s kojom se uspoređuju sve druge platforme. Isto tako, unatoč naizgled neograničenom izboru sadržaja, postaje očito da već po dobrom, starom kapitalističkom običaju, sav taj izbor zapravo se svodi na iste ustaljene obrasce koje diktiraju megalomanske kompanije (poput već spomenutog Netflixa) s ciljem maksimalizacije profita. Ista situacija vidljiva je na primjeru zabavnog kao i informativnog sadržaja, zbog čega je pojam mainstream mediji u suvremenom društvu postao svojevrsna psovka. Upravo na frustraciji ustajalim medijskim poljem izrasle su brojne platforme za širenje desničarske propagande koje su publiku, između ostalog, mobilizirale i lažnim suprotstavljanjem mainstream medijima.

Nick Hayes i Naomi Burton američki su producenti koji na sličan način žele stvoriti streaming medij koji će sadržaje obrađivati iz lijeve, socijalističke perspektive, a za razliku od komercijalnih medija, njime će se upravljati suradnički. “Means TV je postkapitalistička streaming platforma temeljena na pretplatama i izravno se suprotstavlja kapitalističkoj industriji zabave”, kažu Hayes i Burton za Hyperallergic. Hayes i Burton žele razviti platformu sličnu Netflixu koja će producirati originalni sadržaj i prikupljati i prikazivati proizvodnju drugih autora za koje smatraju da dijele njihove vrijednosti. “Producirat ćemo i distribuirati sadržaj s ciljem pružanja kooperativne platforme za socijalističke pisce, filmaše i komičare. Nakon što platforma zaista zaživi postat će mjesto za serije, dokumentarce, igrane filmove, kratke filmove, komediju i animaciju”, objašnjavaju Hayes i Burton.

Osnivači Means TV-a proslavili su se 2018. godine s reklamnim videom za političku kampanju Alexandrie Ocasio-Cortez koja je ubrzo nakon toga izabrana za članicu američkog Kongresa, kao i još neke progresivne demokrate. Video koji Ocasio-Cortez prikazuje kao političku amaterku u borbi protiv karijerista i političke mašinerije viralno se proširio internetom i vjeruje se, uvelike pomogao mladoj ženi pobijediti na unutarstranačkim izborima Demokrata. Hayes i Burton kažu da im je pri odabiru projekta važno da rade za osobe kojima vjeruju s jasnom socijalističkom porukom. Tako je i počela njihova suradnja – upoznali su se na sastanku Demokratskih socijalista Amerike u Detroitu nakon pobjede Trumpa na izborima 2016. godine. “Kad smo se upoznali kroz DSA shvatili smo da smo oboje vrlo važni provoditelji korporativne propagande, a mogli bismo se izmaknuti iz toga i koristiti vještine koje imamo za promociju socijalizma. Imamo sve te vještine, a koristili smo ih kako bi govorili isključivo anti-radnički jezik”, kaže Hayes. Burton dolazi iz korporativnog marketinga i odnosa s javnošću, a Hayes ima iskustva s produkcijom korporativnih filmova i oboje su radili za detroitsku automobilsku industriju. Tako su došli i do imena – Means of Production (Sredstva proizvodnje). “Dok smo razgovarali, shvatili smo da ja stvaram oglase, Naomi razvija društvene medije i neka treća osoba razvija proizvod. Mi smo sredstva proizvodnje. Ideja je ostala, a također i svijest da pridonosimo puno više tim korporacijama nego nam one daju do znanja”, kaže Hayes.

Zanimljivo je da ovakav projekt kreće baš iz Detroita, grada koji je zadnjih desetljeća postao svojevrsni simbol urbanog i socijalnog propadanja koje slijedi urušavanje kapitalizma. Detroit je i određeni simbol američkog Srednjeg Zapada (Midwest), industrijskog područja SAD-a kojim su nekad vladali radnici i sindikati i iz kojeg su kretale sve progresivne revolucije, a sada je uporište konzervativaca. Hayes i Burton također spominju kako se u zadnje vrijeme puno priča o revitalizaciji koju Detroit doživljava zadnjih godina, no velik broj ljudi i dalje živi u siromaštvu i radnička klasa tu revitalizaciju zapravo ne osjeti.

Hayes i Burton pokrenuli su kampanju Bread and Roses u sklopu koje stvaraju edukativni (bread) i zabavni (roses) sadržaj, a nadaju se prikupiti 500 000 dolara kojim bi pokrili troškove za sve aktivnosti koje žele uključiti u prvu godinu produkcije platforme koju tek grade. Pretpostavljaju da neće dostići taj iznos, no to samo znači da će nastaviti raditi u smanjenom obujmu, s onim s čim imaju. Cijeli projekt je još uvijek rad u nastajanju i puno situacija koje još ne mogu predvidjeti morat će rješavati u hodu. Za sada su pokrenuli YouTube stranicu na kojoj objavljuju sadržaj kojim žele zainteresirati publiku i predstaviti čime se namjeravaju baviti. Osim samog sadržaja, bit će zanimljivo pratiti razvoj upravljačkog modela ovakvog medija, te posebno može li on u postojećim tržišnim okolnostima biti održiv i pružiti konkretnu alternativu sličnim, profitnim platformama.

Objavljeno
Objavljeno

Povezano