Autor: Lujo Parežanin
Premda po formalnom obrazovanju jazz bubnjar – trenutno dovršava razmjerno tradicionalni studij na Sveučilištu za glazbu i izvedbene umjetnosti u Grazu – Jerko Jurin svoje djelovanje dosljedno gura prema raznovrsnim, hibridnim glazbenim kontekstima pokazujući, uostalom, da danas ne postoji nikakva kontradikcija između generalne pripadnosti arealu jazza i posezanja za ritmičkim vokabularom trapa, metala, elektroničke glazbe ili bilo kojeg drugog žanra. Takvu širinu – u kojoj se očituje spasonosna tendencija nove generacije jazz glazbenika da glazbu kojoj izvorno pripadaju shvaćaju više kao metodologiju nego kao normativni žanrovski/zvučni/ritmički okvir – Jurin pokazuje u više zanimljivih sastava. Prvi u kojem je svoje eklektično sviranje predstavio ovdašnjoj publici eksperimentalni je kvartet Šumovi protiv valova, a ističu se još i Čapeta/Jurin duo s gitaristom Lukom Čapetom, elektronički projekt Pastele te Jurinov središnji bend Trokut (s basistom Hrvojem Kraljom, gitaristom Filipom Pavićem i saksofonistom Jakom Arhom), jedan od najinteresantnijih primjera suvremenog jazz sastava u regiji, koji obilato poseže za elektroničkim, efektiranim zvukom, sampleovima i drugim zvučnim ekstenzijama sjajne instrumentalističke baze. U sedmom izdanju ovog podcasta donosimo dvije kraće Jurinove improvizacije popraćene razgovorom o promjeni funkcije bubnjeva u jazzu, nužnosti proširivanja ritmičkog vokabulara i važnosti zvuka za bubnjarsku improvizaciju.
Izvedbe su snimljene i zvučno oblikovane u Studiju C Tomislava Šuška, a ostatak je snimio, montirao i obradio Lujo Parežanin.
Vizual: Klasja Habjan
Podcast je dijelom projekta Kultura kritičkog slušanja podržanog od strane Ministarstva kulture i medija.
Objavljeno