Aktualni broj Hrvatskog filmskog ljetopisa (84) donosi prvi opsežni temat o filmskom snimanju u posljednjih gotovo dvadeset godina, tj. od vremena kada se takav sadržaj posljednji put pojavio u istom časopisu. Jesu li u hrvatskom filmu “teorija” i “praksa” doista potpuno odvojene, kako se snimatelji stručno usavršavaju i u kojoj se mjeri njihova perspektiva uključuje u filmsku kritiku?
Koliko nam danas znače djela znamenitih redateljsko-snimateljskih parova Godarda i Coutarda te Bergmana i Nykvista te kako njihova iskustva možemo primijeniti na suvremenu filmsku fotografiju? Što se promijenilo u pristupu filmskom svjetlu?
O tim i drugim povezanim temama na tribini Filmsko snimanje i filmologija – tehnička i znanstvena perspektiva u Maloj dvorani kina Tuškanac, 1. travnja u 19 sati, govorit će akademski snimatelj i fotograf Jasenko Rasol, urednik temata, akademski snimatelj Dragan Marković, autor teksta o snimanju Živih i mrtvih Kristijana Milića, te Nikica Gilić, glavni urednik časopisa.
U 21.15 slijedi prva Ljetopisova filmska večer, posvećena Ludom Pierrotu (Pierrot le fou, 1965), remek-djelu dugogodišnje plodne suradnje redatelja Jean-Luca Godarda i snimatelja Raoula Coutarda. Uvodni razgovor o filmu vode filmska kritičarka Višnja Vukašinović i snimateljica Dinka Radonić.