Čitajmo između redaka – Priručnik za razvoj medijske pismenosti, Booksa, 9. prosinca
Promocija publikacije Čitajmo između redaka – Priručnik za razvoj medijske pismenosti održat će se u petak, 9. prosinca u 18 sati. Priručnik će predstaviti autorice Antonija Letinić iz Kulturpunkt.hr-a i Martina Horvat iz GONG-a.
Publikacija Čitajmo između redaka – Priručnik za razvoj medijske pismenosti nastala je kroz nadogradnju obrazovnih aktivnosti za učitelje i mlade koje već niz godina organiziraju i provode GONG i KURZIV. Nakon niza provedenih edukacija održano je nekoliko sastanka i javnih događaja – konferencija i edukacija s ciljem razmjene iskustava i ideja zainteresiranih stručnjakinja i stručnjaka iz organizacija civilnog društva, škola i drugih ustanova te iz akademske zajednice. Ova je publikacija rezultat prikupljenih iskustava i znanja, kao i prijedloga suradnika, a kroz buduće suradnje planira se nastavak tog razvoja.
Publikacija obuhvaća pet tematskih poglavlja: medijsko obrazovanje i pismenost; abeceda medijskog polja: medijski sustav i politika; kritičko čitanje medija; produkcija – stvaranje medijskog sadržaja; javne komunikacije o obrazovnima aktivnostima i aktivnostima u zajednici.
Svaka tema obrađena je u teorijskom dijelu nakon kojeg su navedeni korišteni izvori koji su ujedno i preporuke za daljnje istraživanje pojedine teme, a nakon toga i preporuke vježbi za mlade koje su primarno namijenjene srednjoškolskom uzrastu, ali ih edukatori – učitelji i treneri – mogu prilagoditi i za druge dobne skupine mladih.
Autori i autorice tekstova u priručniku su Martina Horvat, Antonija Letinić, Janja Sesar, Jelena Berković, Matija Mrakovčić, Martina Kontošić, Vatroslav Miloš, Domagoj Morić, a uredile su ga Antonija Letinić, Martina Horvat i Janja Sesar.
Iz recenzija:
Publikacija “Čitajmo između redaka – priručnik za razvoj medijske pismenosti“ predstavlja jedan od rijetkih, a istovremeno kvalitetnih i profesionalnih napora da srednjoškolsko obrazovanje dobije dostojan materijal za nastavu preko kojeg se adekvatno obrađuju teme relevantne za razvoj medijske pismenosti, a u konačnici i građanske kulture. Tekst obiluje suvremenim teorijskim perspektivama i primjerima koji edukatorima olakšavaju posao pripreme nastavnih cjelina i rasprave, istovremeno nudeći uvid u najnovija saznanja iz različitih znanstvenih disciplina koje se bave složenim aspektima odnosa medija i društva.
dr. sc. Krešimir Krolo
Ovaj priručnik pruža sve što je potrebno za izvođenje nastave, svaka tema obrađena je kroz teorijski dio, navode se korišteni izvori, daju se preporuke za daljnje istraživanje i ono što je najvažnije i najpotrebnije nastavnicima u nastavi, a to su vježbe.
Budući da se djeca i mladi svakoga dana nalaze pred sve većim izazovima; razvoj komunikacijskih, medijskih i digitalnih kompetencija postao je nužnost, a ovaj priručnik ima potencijale da nam u tome uspješno pomogne.
Tanja Car, prof.
O projektu i donatorima:
Projekt Cornerstones for Media Literate Croatia suradnički su provodile udruge GONG i Kurziv – Platforma za pitanja kulture, medija i društva. Poriv za osmišljavanje i provedbu ovog projekta nalazi se u dugogodišnjim neformalnim obrazovnim praksama koje ove organizacije provode te kroz koje su prepoznale važnost medijskog opismenjavanja u društvu. Jedan od ključnih nedostataka s kojima su se voditelji programa susreli u svom radu jest nedostatak alata s pomoću kojih se takav program može provoditi. Stoga smo pokrenuli projekt Cornerstones for Media Literate Croatia, s ciljem oblikovanja, razvoja i testiranja alata za medijsku pismenost, a ovaj je priručnik zbir tema, pristupa i pratećih vježbi koje smo u ovom projektu razvili.
Tijekom razvoja projekata medijske pismenosti stručnjakinje iz Gonga i Kurziva ostvarile su suradnju s brojnim stručnjacima i stručnjakinjama u području medijskog odgoja i obrazovanja kojima ovim putem zahvaljujemo. Njihove materijale (web-stranice, blogove, brošure i priručnike) koje smo upotrebljavali preporučili bismo za daljnje istraživanje pojedinih tema. Osobito bismo istaknule Društvo za medijsku i komunikacijsku kulturu, CESI i portal Libelu, Forum za slobodu odgoja te tekstove Lidije Kralj koji se bave digitalnom pismenošću.
Publikacija je izrađena u sklopu projekta Cornerstones for Media Literate Croatia koji je financiran sredstvima Alumni Engagement Innovation Funda (US Department of State). Publikacija je tiskana sredstvima Agencije za elektroničke medije u sklopu projekta Osnove medijske pismenosti – Priručnik u praksi koji provodimo u suradnji s udrugom UBU.