

U petak, 8. lipnja u Đurđevcu se održava završna prezentacija višemjesečnog projekta Pro(iz)vedi mladost u kulturi o važnosti likovne umjetnosti i vizualne kulture u srednjoškolskom obrazovanju, koji je inicirao kustoski kolektiv BLOK, odnosno članice Ivana Hanaček, Ana Kutleša i Vesna Vuković.
Predstavljeni će biti radovi zagrebačkih srednjoškolaca iz Tehničke škole i Islamske gimnazije dr. Ahmeda Smajlovića te učenika đurđevačke Gimnazije dr. Ivana Kranjčeva. Na izložbi u đurđevačkom Domu kulture predstavit će se umjetnički radovi koje su zajednički napravili učenici i umjetnici: filmski kolaž (spot i reportaža) Vlak u snijegu 2.0 nastao u Tehničkoj školi Zagreb, umjetničku knjigu Hasanaginica 2.0 nastalu u Islamskoj gimnaziji i likovne radove nastale u đurđevačkoj gimnaziji u procesu pripreme grafita Podravski motivi 2.0, koji se može pogledati na vanjskom zidu škole preko puta Doma kulture.
Na izložbi će biti izložena i videodokumentacija izvedbe radionica, dok se vizualnom prezentacijom najzanimljivijih podataka o poziciji i potencijalu umjetničkog obrazovanja u srednjim školama nastoji podcrtati važnost integriranja kreativnog rada u obrazovni sustav.
Projekt Pro(iz)vedi mladost u kulturi povezuje kustoski kolektiv BLOK, umjetnike i učenike u proizvodnji participativne umjetnosti, a usmjerava se na srednjoškolske učenike gimnazijskih i strukovnih škola. Istraživanja na kojima se temelji pokazala su da se na ovoj skupini prelamaju ključni problemi društva: smanjenje dostupnosti socijalnih usluga, porast kompeticije na tržištu rada i slabljenje socijalnih institucija, što rezultira produbljivanjem socijalnih razlika. Podaci pokazuju da je čak četvrtina mladih u realnom riziku od siromaštva, da je društveno neprihvatljivo ponašanje u porastu, kao i društvena nebriga o provođenju slobodnog vremena.
Manje od 10% mladih često odlazi na kulturne programe, što je posljedica propadanja kulturne infrastrukture, posebno u ruralnim predjelima, kao i neadekvatne zastupljenosti umjetničkog obrazovanja u srednjim, u prvom redu u strukovnim, ali i u gimnazijskim programima. Kroz projekt se u trima srednjim školama privremeno implementirala praktična nastava iz područja filma, grafike i ulične umjetnosti. Umjetnici i dizajneri su kroz dvomjesečne radionice prenosili znanja o proizvodnji umjetničkih djela te razvijali kritičko razmišljanje i kreativnost učenika, inzistirajući na njihovoj važnosti, ali i neodvojivoj vezi sa širim društvenim procesima.
Detaljni raspored dostupan je na BLOK-ovoj službenoj stranici.