Predavanje će se održati u ponedjelja, 20. lipnja u 19 sati u zagrebačkom net.kulturnom klubu mama, Preradovićeva 18.
Paradoks je umjetničke samovalorizacije jednostavan. S jedne strane, on koincidira s kapitalističkom samovalorizacijom – umjetnička praksa postala je model za suvremeni rad: fluidna, prekarna, kreativna, mobilna, itd. S druge strane, čini se da umjetnik nadmašuje kapitalizam i ponovo promišlja ne-kapitalističke ili komunističke društvene odnose: odbijanje otuđenog rada, ekscesivnu kreativnost, igru. Čini se da je pojava “estetskog kapitalizma” učinila da prevagne subordinacija umjetnika kapitalizmu. Prateći analize situacije kroz teoretizacije Antonija Negrija, Alaina Badioua i Jacquesa Rancièrea, Noys istražuje kontradikcije i tenzije u njihovim istraživanjima “komunističkog momenta” u umjetničkoj samovalorizaciji – od Negrijeva modela obrnutog momenta podvrgavanja stvaranju, preko Badiouove teze o momentu oduzimanja od kapitalizma kroz neovisnu afirmaciju, do Rancièreovog prijedloga estetičkog razdora i refiguracije koja odbija apsolutizaciju kapitala. Teoretizacije poput navedenih, koje pokušavaju zadržati “komunistički moment” umjetničke samovalorizacije iscrpljuju se u tome što se ne posvećuju dovoljno “realnim apstrakcijama” koje generiraju paradoks vrijednosti. Upravo ove forme apstrakcije, otkrivene ogoljavajućim efektima suvremene financijske krize, zahtijevaju opozicijski angažman u odnosu na kapilarne efekte kapitalističke moći.
Benjamin Noys je izvanredni profesor engleskog jezika na University of Chichester. Autor je nekoliko studija – George Bataille: A Critical Introduction (Pluto 2000), The Culture of Death (Berg 2005) i The Persistence of the Negative (Edinburgh UP 2010). Također je puno pisao o suvremenoj teoriji, vizualnoj kulturi, umjetničkoj praksi i kulturnoj politici.
Metodologije valorizacije, jedan od segmenata projekta Balcan Can Contemporary, ovogodišnji je program Centra za dramsku umjetnost, koji se sastoji od serije predavanja posvećene teorijskim i historijskim istraživanjima odnosa između kriterija i metoda valorizacije u umjetničkom polju i onih u širem političko-ekonomskom okružju. Program će se baviti se artikulacijom razlika, koincidencija, uvjetovanosti, kratkih spojeva, ideoloških srastanja, te historijskih i geografskih specifičnosti.