

Nazivom izložbe Data Recovery Dalibor Martinis se referira na termin iz područja informatičke tehnologije koji, pojednostavljeno, označava postupak “spašavanja” informacija, odnosno podataka iz oštećenog računala. Postupak oporavka informacija služi Martinisu da bi istražio mreže odnosa između osobne povijesti, vlastitih ranih radova i kolektivnih sjećanja unutar konstrukcije ili brisanja kolektivne memorije, odnosno utiskivanja vlastitog iskustva u povijesne ili povijesno-umjetničke činjenice duhovito parafrazirajući Marxovu ideju da se povijest ponavlja prvo kao tragedija potom kao farsa.
Osim toga, izložba problematizirati (i)relevantnost autorskog originala u vrijeme post-objektne, medijske umjetnosti jer postupcima oporavka, odnosno aproprijacije digitalnih informacija Martinis naglašava važnost procesa stvaranja otvorenog informacijskog djela bez obzira koristi li medij video umjetnosti, performans, tekst, film, ready-made, fotografiju ili instalaciju. Usto, riječ je o umjetniku čije stvaralaštvo izaziva promatrača da bude sudionikom događaja stvaranja umjetničkog djela, odnosno da participira u komunikacijama s umjetničkim radom do točke aktivne uzajamnosti.
Izložba će biti otvorena u Muzeju suvremene umjetnosti 6. prosinca u 19 sati.
Dalibor Martinis (Zagreb 1947) jedan je od začetnika konceptualne i video umjetnosti u Hrvatskoj i regiji te jedan od najuglednijih suvremenih hrvatskih umjetnika uopće. Njegov je rad predstavljen u nizu samostalnih i problemskih izložbi u Hrvatskoj i inozemstvu, kao i na prestižnim umjetničkim manifestacijama poput kasselske Documente 8, 1987; Kwangju bijenala 1995. ili Bijenala u Veneciji 1997. Njegovo je umjetničko djelovanje iznimno svestrano, a uključuje video radove, performanse, instalacije, intervencije u javnom prostoru. Umjetnička djela Dalibora Martinisa nalaze se u zbirkama važnih svjetskih umjetničkih centara (MoMa u New Yorku, Kunsthausa u Zürichu, Muzeja Stedelijk u Amsterdamu i dr.).
Kustosica je projekta Leila Topić, a izložba je otvorena do 12. veljače.