Radovi troje umjetnika su povezani u smislu figuracije, postavljene u različit sadržajni koncept. Rad Jelene Azinović ispituje fizičke ekstreme ljudskog tijela kojima naginje vrednovanje određenih tipova ljepote i njihovu pogubnost. Petar Popijač u svojim odljevima lica, postavljenim na zid, istovremeno unosi ozbiljnost i dozu humora dok je figuracija Maje Pezelj u ambijentalnom kontekstu postavljena u svrhu iskazivanja nematerijalnog, duhovnog poimanja tišine.
Središnja tema i predmet istraživanja Jelenina rada jest ljudsko tijelo pomoću kojega ispituje prekoračenja granica estetskih pojmova lijepoga. Kroz opreku lijepo-ružno propituje uvjete poimanja tih kategorija i načine vrednovanja njihovih ekstrema. Budući da implicira na potencijalnu šarolikost u individualnim načinima interpretiranja rada, skulpturama ne daje konkretne nazive, što potvrđuje nazivom rada – Diplomski rad.
Kod Maje Pezelj i onog što se uobičajeno smatra tišinom zapravo je polje koje se otvara prostranim mogućnostima. Jedno od njih su zvukovi ambijenta, sveprisutni zvuci koje je ponekad teško ignorirati, posebno u situacijama kada tišina određenog trenutka dobiva posebnu glazbenu notu. Poetičnost figura u radu Tišina dodatno je naglašena zvukovima koji nastaju pokretima promatrača. Tišina sadrži cijelo polje zvukova, a ovaj izdvojen trenutak svakodnevice pokazatelj je tišine kao unutrašnjeg mira. Očituje se smirenošću muškarca i žene povezanih u introvertiranosti vlastitih stanja. Tišina govori kada je naša svijest svjesna druge razine života našeg unutrašnjeg postojanja, a vanjska je manifestacija tišine znak te svijesti.
Dok Majinu Tišinu ”prekidaju” zvukovi uzrokovani pokretom tijela, Petar Popijač prekida šutnju i – Zid govori. Petrova instalacija na zidu sastavljena je od gipsanih odljeva fragmenata ljudskog lica, usta. Jedna usta su u cijelom nizu otvorena i predstavljaju ”najglasniju” varijantu govora dok su ostala zatvorena i predstavljena različitim facijalnim ekspresijama. Kroz rad, Petar promišlja o slojevitosti značenja pojma zida kroz povijest i o značenju zida kao prepreke u komunikaciji. Time nastoji ukazati na kompleksnost značenja zida i njegova govora koje svaki promatrač može individualno doživjeti, odnosno ”čuti”.
Otvorenje izložbe najavljeno je za subotu, 25. veljače u 12 sati, a možete je pogledati do 3. ožujka.
Više informacija potražite ovdje.