

U sklopu ciklusa NMG@PRAKTIKA u galeriji Praktika, u Domu mladih u Splitu, 17. ožujka u 20 sati otvara se izložba udruge Uzgon naziva Toward Europe. U sklopu izložbe, 14. ožujka u 14.45 sati organizirana je ekspedicija s polaskom s Prve vidilice.
Magarac umjetnik i njegove ljudske kolege umjetnici, postat će ultimativni suprematisti, oni koji će pružiti otpor svijetu koji smo sami stvorili a koji nas želi uništiti.
Sve je u pogledu. Čovjek postaje svjestan samog sebe u trenutku kada uzvraća pogled životinji. Uočene sličnosti i razlike temelj su čovjekova odvajanja od prirode, njegovog kulturnog razvoja, razvoja koji ne bi bio moguć bez tog najbližeg kruga drugara, drugih životinja. Početak prekida tog stoljetnog drugarstva u svom eseju Zašto gledati životinje? iz 1977. godine John Berger pronalazi u vremenu industrijske revolucije 19. stoljeća. Potpuno nestajanje životinja iz čovjekove svakodnevnice Berger smješta u vrijeme korporacijskog kapitalizama 20. stoljeća kada životinje, nakon što su u prethodnoj fazi bile eksploatirane kao strojevi, postaju sirovine. Paralelno ekonomskom iskorištavanju životinja i njihovom fizičkom nestanku iz svakodnevnice čovjeka Berger razotkriva i njihovu kulturnu marginalizaciju. Kao životinje zatočene u zoološkim vrtovima, koji se, eto, javljaju širom Europe baš u vrijeme industrijske revolucije, one postaju dio svijeta spektakla. Pogled koji je nekad bio obostran u zatočeništvu postaje jednosmjeran, životinje postaju predmet čovjekove opservacije. Upravo u ruševinama jednog takvog mjesta, splitskog zoološkog vrta započinje i priča koju je pokrenuo Hrvoje Cokarić iz Uzgona. Iz zoološkog vrta u zatvaranju Hrvoje je negdje prije dvije godine po prvi put izveo na slobodu Marjana dva mlada tovara koji se zovu Marina Abramović i Kazimir Maljevič. Izlaskom iz zatočeništva tovari postaju umjetnici koji obnavljaju davno izgubljene veze čovjeka i životinje, veze nekada sveprisutne u našim krajevima. A ta veza uspostavlja se pogledom. U slobodi Marina i Kazimir uzvraćaju pogled čovjeku i tako mu pružaju mogućnost uspostavljanja izgubljene veze s prirodom. O tome koliko smo spremni prihvatiti njihov pogled, prihvatiti postojanje drugog, ovisi budućnost same Zemlje. Kako i nova antropologija tako nam i pogled tovara govori da je postojanje uvijek postojanje nekim. Dakle bez tovara nema ni nas.
Izložba je nastala u produkciji udruge Mavena. Kustosi izložbe su Tina Vukasović i Tonči Kranjčević Batalić koji je i autor teksta.