Before the first Light

utorak, 19.06.2012. - subota, 07.07.2012.
sanvincenti_before_the_first_light_630

U srijedu, 20. lipnja u 20 sati u Galeriji Rigo u Novigradu, bit će otvorena izložba multimedijalnog umjetnika Davora Sanvincentija naslova Before the first Light. Riječ je o premijernom predstavljanju projekta započetog 2011. godine koji objedinjuje i sažima neke od temeljnih postavki autorova umjetničkog djelovanja. Serija crno-bijelih polaroida snimljenih na raznim lokacijama (Baku, Prizren, Hopa, Mostar, Momjan, Zagreb, Ismailly…), kako sam naziv izložbe otkriva u trenutku prije prvoga svjetla, upotpunjena je i popratnim audio zapisom. Izložbu će otvoriti Marina Viculin, muzejska savjetnica i autorica teksta pratećeg kataloga. 

“Nižu se čarobne malene zamućene sličice. Na njima je malo ili gotovo ništa tragova ljudske prisutnosti. Čarolija je u nježnosti trenutka, u blagosti svjetla čiji je izvor u trenutku okidanja još bio ispod horizonta. Nema sjena, nema kontrasta sve je utopljeno u zajedničkoj sreći difuznog svjetla. Nema diferencijacije, nema dobra i zla, svijet se tek rađa. Jako su lijepe jer su jako ranjive. One uvijek izgledaju kao da su prolazne i kao da će se baš sad i baš ovdje pred mojim očima promijeniti. Gledajući ih nisam nikada sasvim sigurna da su iste. Tekuće su kao vrijeme… 

Da bi se potpuno razumio ovaj Sanvincentijev rad, treba se sjetiti prave prirode svake, pa i instant, fotografske slike. Fotografija je prekretnica, jer je potpuno mehaničkim procesom nastanka slike osporila dvojnost: Time je nađeno rješenje dualističkog shvaćanja svijeta, pa je nova civilizacija i po tome nova što nakon fotografije gubi manevarski prostor između duha i materije, odnosno, oslobađa se svih dilema duha i tijela. Slika koja nije proizvedena manualno i koja nema trag majstorove duhovnosti posredstvom traga njegove ruke jasno pokazuje da je moguće proizvesti otisak bez dodira. Što je kontradiktorno samom konceptu otiskivanja!  Na svojim ranojutarnjim instant fotografijama Davor Sanvincenti hvata onaj propušteni segment spektra. Možda prisutnost noći u jutarnjem svjetlu, možda previsoke i preniske frekvencije vibracija u krajoliku, možda još neprobuđene dijelove budućeg dana. Zato snima samo jedan polaroid, zato ga ne gleda odmah već kasnije kad se dan potpuno uobliči. Rituali dugog hodanja u nepoznatom krajoliku, snimanja samo jedne fotografije, odvajanje od stabilne stvarnosti običnog jutra na poznatome mjestu pojačava propusnost membrane! Ono što je zanimljivo je zašto ta otvorena svijest Davora Sanvincentija čini instant fotografiju osjetljivijom na frekvencije izvan uobičajenog vidljivog spektra?”, napisala je Marina Viculin. 

Izložba ostaje otvorena do 8. srpnja


Povezano