Kritika Kratki utorak 2. svibnja u 21 sat u kinu Tuškanac bit će u potpunosti posvećen jednoj od najpoznatijih redateljica svih vremena, pogotovo ako govorimo o avangardnom i eksperimentalnom, ali i feminističkom filmu – Mayi Deren.
Ova plesačica, koreografkinja, pjesnikinja, spisateljica i fotografkinja rođena u Kijevu pod imenom Eleanora Derenkovskaja, upisala se u imigrantima ispunjenu povijest američkog filma prvenstveno sa svojim debitantskim djelom iz 1943. napravljenim u kolaboraciji s tadašnjim suprugom Alexanderom Hammidom Mreže popodneva (Meshes of the Afternoon), jednim od najutjecajnijih filmova svih vremena (od Stana Brakhagea do Davida Lyncha). U njemu, kao i ostalim svojim filmovima kombinirala je interes za ples, subjektivnu psihologiju i nadrealno, koristeći mnoge u to vrijeme inovativne tehnike kao što su višestruke ekspozicije, elipse, slow-motion i sl. Slavni francuski filmski teoretičar Georges Sadoul za Deren je rekao da je najznačajnija osoba poslijeratnog razvoja osobnog, nezavisnog filma u SAD-u.
Na ovom Kratkom utorku vidjet ćemo svih šest filmova koje je Deren završila za svoga života, i to sa 16 mm filmskih kopija. Uvodnu riječ prije projekcije dat će zagrebačka filmologinja Petra Belc.
