What comes after the show?

srijeda, 11.05.2011. - subota, 14.05.2011.
zabludovski_kovacic i nazor_500

U net.kulturnom klubu mama, klubu Booksa te na otvorenim javnim prostorima u gradu od 12. do 15. svibnja održat će se četverodnevni seminar What comes after the show? On Post-representative Curating

Seminar polazi od teorijskih promišljanja tradicionalnog formata izložbe koji se zadnjih desetljeća pokazuje neprikladnim, odnosno nedostatnim za potrebe predstavljanja umjetnosti s obzirom na razvojni tijek suvremenih likovno-umjetničkih praksi. Preispitivanju i razmatranju ovih izazova koji se nalaze pred kustoskom praksom seminar će pristupiti kroz raznolike perspektive, medije i primjere praksi koji se razvijaju u lokalnom, zagrebačkom kontekstu. Poticaj raspravama, diskusijama i predavanjima dat će umjetnici, kritičari, kustosi i teoretičari iz Beča i Zagreba, među kojima su Oliver Marchart, Marty Huber, Martin Krenn, Werner Hanak, Boris Buden, Nora Sternfeld, Luisa Ziaja, Petar Milat, BADco, BLOK, WHW, Kontraakcija, Pravo na grad… Jezik seminara je engleski.

Iz programa izdvajamo javna događanja:

Četvrtak, 12. svibnja

18.15–20.00 I Think I’ve seen it before – predavanje 

Boris Buden [Booksa] 

Takozvano post-komunističko stanje diskurzivno se gradi na brojnim, stereotipnim, binarnim opozicijama – demokracija vs. totalitarizam, slobodno tržište vs. planska ekonomija, kulturna suvremenost vs. kulturna zaostalost, zapad vs. istok, itd. Oni zajedno dozvoljavaju zamišljanje radikalnog historijskog prekida između demokratske sadašnjosti i komunističke prošlosti. Potonja je stoga percipirana kroz više-manje esencijalizirane razlike. Ipak, Walter Benjamin nas upozorava da budućnost, kao promjena na bolje, može nastati iz prošlosti samo nakon što smo je ispunili sadašnjošću, nakon što smo otkrili istovjetnost naše sadašnjosti i naše prošlosti. Stoga, ponajprije treba pogledati što je ostalo isto. 

Petak, 13. svibnja

Predavanja u klubu mama:

16.30–17.30  Exhibition as Post-Drama? – predavanje

Werner Hanak-Lettner [kustos, Židovski muzej, Beč] 

Kazalište i analiza kazališta mogu pomoći u spoznavanju izložbe i pravila ovog medija. Kazalište i izložba različito funkconiraju, no dijele određene zajedničke strukture. Muzeji i kazališta sposobni su proizvesti predstavu, no na izložbi je posjetitelj već napustio gledalište, šeta pozornicom i suprotstavlja se objektu, instalaciji, tekstu. Vrijeme je na njegovoj strani, ne na onoj kustosa.

18.00–19.00  Tragedy in the Sensible – predavanje 

Petar Milat [filozof] 

Izlaganje polazi od tehničkog termina iz suvremene francuske filozofije – “partage” (djela Nancyja i Rancièrea) vezanog uz pojam tragedije. Intuitivno, oba tehnička termina ukazuju na slične diskurzivne funkcije i dovode do najznačajnije točke sabiranja: pojma i prakse estetike suđenja čija je važnost neupitna za današnju političku teoriju.

19.30–20.30 Dancing Politics. Some Reflections on Commonality, Choreography and Protest – predavanje

Oliver Marchart [teoretičar, Lucern] 

Kako je to sažela New York Worker’s Dance League: Ples je oružje u revolucionarnoj klasnoj borbi. Ovaj slogan može se preoblikovati u stilu Johna F. Kennedyja: Ne pitajte što politika može učiniti za ples, već što ples može učiniti za politiku. Predavanje tako neće biti usmjereno na ples kao partikularnu umjetničku formu, niti na politički angažiran ples, već će se baviti plesno angažiranim politikama. Ključno pitanje bit će koju ulogu ima ples, u njezinom tjelesnom ili fizičkom smislu, u političkoj praksi? I, posljedično, što može biti plesu nalik u političkom djelovanju, što se događa kada današnji suveren – narod, počne javno plesati u svrhu protesta? 

Subota, 14. svibnja

11.30–13.00 Queering the Nation and Other Traces 

Marty Huber [umjetnica, Beč]

– performativno predavanje u javnom prostoru [počinje na Krležinom gvozdu] 

U sklopu Queer Zagreba 2007. postavljena je spomen ploča u čast drugovima I. G. Kovačiću i Vladimiru Nazoru, koji se priključuju pokretu otpora jer u njemu vide mogućnost da budu zajedno. Ploča je ostala tamo do 2009. kada je uništena. Polazeći odavde, predavanje će se baviti pitanjem heteronormativnosti, pojmom države, kako bi ljudi “rozih” umova percipirali i intervenirali performativno u gradove. Nakon kratkog uvoda uslijedit će eksperiment u kojem će se na različite načine upotrijebiti inteligencije roja za queer čitanje grada. 
Program u klubu mama:

15.00–17.00 Possibilities and Difficulties of Art and Activism in the Public Sphere – radionica

Martin Krenn [umjetnik, Beč] 
Politički angažirane umjetničke prakse temeljene su na strateškom povezivanju s ljudima i institucijama izvan umjetničkog svijeta. Provokativne simboličke intervencije u javnom prostoru, koje smjeraju privući što više ljudi kako bi potakli što širu javnu raspravu o političkim temama, pokušat će privući pažnju masovnih medija – dnevnih tiskovina i televizije. Participativne intervencije pak mogu biti tiše i pokušati utjecati na promjenu u lokalnom okruženju uz pomoć lokalnog stanovništva. Oba koncepta treba podržati, a umjetnici se moraju angažirati. Tu nastaje dilema tko govori za koga i tko od toga ima korist. Kroz primjere različitih strategija umjetničkih i aktivističkih grupa te vlastitu paksu, Kren otvara diskusiju o ovim pitanjima, ali i mnogim drugim koja proizlaze iz njih.

17.00–19.00 “post-hoc” dramaturgy – diskusija 
BADco. 
Diskusija će se baviti pitanjem tzv. post-hoc dramaturgije koju je BADco. nedavno pokrenuo kroz susrete s izvedbenim umjetnicima. Provizoran naziv post-hoc dramaturgija proizašao je iz ograničenog produkcijskog okvira nametnutog zahtjevnim proizvodnim procesom i procesom prezentacije koji tjera prelazak iz jednog projekta na drugi, te ne ostavlja prostora za promatranje učinaka dovršenog rada. Tako dovršen rad ostaje bez pažnje koja bi omogućila razumijevanje što on proizvodi neovisno od umjetničkih namjera – od uključivanja konteksta u kojem se predstavlja, ekonomije opticaja, publike kojoj se predstavlja i konačno rada samog. Post-hoc perspektiva nije samo perspektiva umjetnika, već i ona programatora, producenata, kritičara… 
*** 
Seminar je nastao u suradnji bečkog kustoskog kolektiva schnittpunkt i zagrebačke udruge Kurziv – platforma za pitanja kulture, medija i društva, te uz partnersku podršku net.kulturnog kluba Mama.

Događanje je dio međunarodnog projekta World of Art. Models of training and collaboration in contemporary arts. Partneri iz Zagreba (Kurziv) i Beča (schnittpunkt), ovaj projekt realiziraju i u suradnji s organizacijom SCCA, Zavod za sodobno umetnost iz Ljubljane te Institutom Historii Sztuki iz Krakova.

Projekt se realizira uz financijsku potporu za Partnerstvo Leonardo da Vinci u okviru Programa za cjeloživotno učenje Europske komisije. 

logotipi_seminar  


Povezano