Aftermath / Mijenjanje kulturnih krajolika prva je regionalna istraživačka i kustoska platforma uspostavljena radi identificiranja i artikuliranja glavne tendencije u polju suvremene fotografije u pogledu njihova odnosa s krajolikom. Uz sudjelovanje partnerskih organizacija diljem bivše Jugoslavije, projekt predstavlja opsežno istraživanje učinaka velikih društvenih razmicanja na sliku fizičkog i mentalnog krajolika i, posredno, na izričaj mnogih umjetnika koji rade u polju umjetničke fotografije. Nakon prve izložbe u Narodnom muzeju Slovenije u Ljubljani te izložbi u Sarajevu, Cetinju, Bratislavi, Beogradu, Zagrebu i Pordenoneu, ova će se putujuća izložba od 6. studenog do 20. prosinca predstaviti u bečkim galerijama Photon i Fotogaleriji.
Povodom festivala Eyes On: Monat der Fotografie, izložba će biti podijeljena na dva dijela, jedan naziva Uvidi u Photonu, i drugi naziva Topografije u Fotogaleriji. U izložbi sudjeluju Andrej Đerković, Asrit Ismaili, Bojan Salaj, Boris Cvjetanović, Borko Vukosav, Domagoj Blažević, Genc Kadriu, Ivan Petrović, Ivan Zupanc, Jasenko Rasol, Lazar Pejović, Milena Zarić, Oliver Musovik, Paula Muhr, Robert Jankuloski, Silvestar Kolbas, Srđan Kovačević, Tomaž Gregorič, Viktor Šekularac i Vojo Radonjić.
Široko interdisciplinarno kustosko istraživanje je fokusirano na umjetničku refleksiju fatalnih društvenih promjena na području cijele bivše Jugoslavije. Pojam aftermath (posljedica) iz naslova projekta, funkcionira kao metafora za stanje koje će nastati nakon naglog raspada kulturnog razvoja unutar zajedničke zemlje i kulturalnog miljea te kao nazivnik za iskustvo proizašlo iz svjedočenja događanja u posljednjih dvadeset godina godina. Zahvaljujući specifičnom vremenskom opsegu, Aftermath suprotstavlja umjetničke refleksije i izričaje različitih generacija od kojih su neki iskusili život u razdoblju prije raspada zajedničke države dok su drugi stvarali isključivo u novom društvenom kontekstu.
Većina umjetnika ipak novu situaciju stavlja u jukstapoziciju sa sjećanjem na nedavnu prošlost. Glavna početna točka radova postavljenih na izložbi je odnos starog i novog, zapis postupnih promjena na pojedinom mjestu i posljedice ideologija na širi društveni i fizički krajolik. U okviru izložbe konceptualno dizajnirani narativi nadrastaju principe dokumentarne reportaže i, za razliku od senzacionalizma masovnih medija, promatraju događaje i situacije s određene distance. Njihova socijalna osjetljivost ipak je vidljiva dok pričama s margine predstavljaju posljedice sveobuhvatne društvene tranzicije kao procesa koji je iz temelja promijenio čitavu regiju.
Projekt je inicirala ljubljanska galerija Photon u suradnji s organizacijama Remont (Beograd), Film&Film (Pula), Suvremena hrvatska fotografija (Zagreb), Nacionalnim muzejem Crne Gore (Cetinje), Collegium Artisticum (Sarajevo), Stacion – Centrom suvremene umjetnosti (Priština) i C.R.A.F. (Splilimbergo). Kustosi su izložbe Miha Colner i Dejan Sluga, u suradnji s Mirjanom Dabović, Albertom Hetom i Valom Osmani, Sašom Janjićem, Anom Opalić i Sandrom Vitaljić, Zoranom Petrovskim i Brankom Vujanović.
Izvor: Photon
Objavljeno