U publikaciji su objavljeni tekstovi prošlogodišnjih gošća-predavačica programa Mikropolitike fokusirani na istraživanja niša, onih među prostora između galerija, muzeja i tzv. off-prostora kao prostora produkcije, komunikacije, istraživanja, diskusije i distribucije suvremene umjetnosti. Okupljeni eseji, radovi i bilješke autorica ne pružaju sveobuhvatni pogled na problematiku već kruže oko teme, sagledavajući je s različitih gledišta i kroz različite formate.
Publikacija sadrži tekstove Clare Butcher (After Good Fences: Some Notes since Zagreb), Katharine Schlieben (The ‘Thing’ as ‘Gathering’: Praxeological Approaches and Detours in the Project Series “Work to Do! Self-Organisation in Precarious Working Conditions”), Beate Hock(Where Have Some Women Gone? Making WomenArtists’ Networks Visible), Nataše Petrešin-Bachelez (How to Make Artistic Research Methods Public? Notes on Les Laboratoires d’Aubervilliers) te Corine L. Apostol i Biroa za melodramsko istraživanje (What Position Can Women Occupy in Contempoarary Art and Culture in Romania?).
U Micropolitics Notebook 2011. objavljeni su crteži i Ive Kovač i Elvisa Krstulovića, grafičko oblikovanje potpisuje Rafaela Dražić, urednica publikacije je Vesna Vuković, od koje saznajemo da bi zaokruživanje sezone Mikropolitika ovakvim tipom “bilježnice” trebala bi postati standardna godišnja praksa. Također, osim što će biti dostupna u fizičkom obliku, publikacija će uskoro biti ponuđena i u elektroničkom formatu.
Serija predavanja i prezentacija Mikropolitike pokrenuta je 2005. godine s namjerom predstavljanja umjetničkih radova (u ovom kontekstu primjerenije je govoriti o djelovanju) u široj društvenoj zajednici, kritičkih kustoskih pozicija i umjetničkih institucija koje eksperimentiraju s modelima proizvodnje umjetnosti/ umjetničke produkcije. U klimi u kojoj još uvijek domininira umjetnost neosjetljiva na društvene okolnosti u kojima nastaje, Mikropolitike su prostor za recepciju i refleksiju dugoročnih i istraživačkih umjetničkih radova orijentiranih na proces, ne na zatvoreni proizvod (često su rezultat ne-specijalističkog pristupa, kombinacije različitih praksi i znanja, neovisnih od hijerarhija, te rezulatat sudjelovanja publike), orijentiranih na kontekst i oblikovanih prema njemu, a komuniciraju kroz specifična društveno-politička pitanja. S onu stranu ideje ‘izložbenog prostora’ kao mjesta na kojem se suvremena umjetnost prezentira, Mikropolitike otkrivaju i pronalaze nove puteve i lokacije za umjetnost (posebno takve prostore koji zauzimaju niše, međuprostore između galerija, muzeja i tzv. off-prostora), mjesta koja su istodobno prostori produkcije, komunikacije, istraživanja, diskusije i distribucije.
Zarez umjesto točke. Propitujući proizvodne uvjete, posljednje u seriji predavanja za 2011. godinu, održat će Katharina Schlieben i Sønke Gau 28. siječnja, kada će biti održana i promocija spomenute publikacije. Intervju s južnoafričkom kustosicom Clare Butcher, jednom od sudionica u programuMikropolitika u 2011. godini i autoricom zastupljenoj u publikaciji, pročitajte ovdje.
KP / [BLOK]
Objavljeno