U sklopu Kulturpunktovog i SPID-ovog programa Kritička dramaturgija: o humoru, otvaramo prijave za radnu grupu u vodstvu dramaturginje i spisateljice Tanje Šljivar. Radna grupa održava se u utorak i srijedu, 23. i 24. svibnja u prostoru Društva hrvatskih filmskih redatelja (Boškovićeva 23) od 16 do 20 sati. Na prijavu za radnu grupu pozivamo dramaturge_inje i ostale umjetnike_ce, kritičare_ke i novinare_ke, studente_ice i kulturne radnike_ce umjetničkih i društveno-humanističkih opredjeljenja, kao i sve ostale koji imaju interes za (somatske) vježbe pisanja – bez obzira na prethodno iskustvo i vještine u umjetnosti, kulturi ili štosmaherstvu.
Riječima Tanje Šljivar: “Možete li se sjetiti prve šale koju ste čule_i? Ili one koju ste ispričale_i? Da li su šala/vic/geg/skeč zasebne vrste teksta i izvedbe i može li im se pristupati dramaturški i analitički?
Kroz niz somatskih i vježbi pisanja, sa polaznicama_ima radne grupe namjeravam generisati tekstove iz sjećanja na šale koje su kružile po školskim WC-ima, koje su se možda pričale još u vrtićima, koje su čule od roditelja ili učiteljica i učitelja, koje su u djetinjstvu nešto radile s našim jezikom i našim tijelom, i kod nekih od nas pretvorile humor u odbrambeni mehanizam, ponekad čak i smijeh kao neprimjerenu, a opet adaptivnu i onu u svrsi preživljavanja, reakciju na neprijatne, negativne, pa i traumatične sadržaje i događaje.
Vježbe će se bazirati na mješavini iskustava iz moje predavačke i umjetničke prakse, kao i na temi i interesima polaznika_ca prilagođenim vježbama koje su razvili dramski pisci i spisateljice iz Royal Courta, profesori i studenti s DasArtsa, grupa umjetnica Split Britches, te na vježbama CAConrada iz somatske poezije.
U svijetu mimova, corecore-a, sve prisutnijih i neophodnijih rasprava i inicijativa o etičnosti umjetničkih procesa i proizvoda, humor se, kao i dobar dio svakodnevnog života preselio na internet. Možemo li ga vratiti u tijelo i u tekst?”
O voditeljici:
Tanja Šljivar je dramska autorka. Rođena je u Banjaluci, i studirala je dramaturgiju u Beogradu, kao i primenjene pozorišne studije u Gisenu. Drame su joj izvođene, objavljivanje i scenski čitane na više od deset jezika i to u Bosni i Hercegovini (BNP Zenica); Srbiji (Atelje 212, Narodno pozorište Beograd, Narodno pozorište Užice, BITEF teatar, Malo pozorište Duško Radović); Nemačkoj (Deutsches Theater Berlin, Schauspiel Stuttgart, Schauspiel Dortmund, Theater Paderborn), Poljskoj, Finskoj, Hrvatskoj, Albaniji, Španiji, Austriji i Slovačkoj. Pored drama piše i filmske scenarije, kratke priče, teorijske tekstove, libreta i tekstove za projekte iz vizuelnih umjetnosti. Dobitnica je Sterijine nagrade za tekst savremene drame, kao i dvije nagrade Miodrag Žalica, te nagrada Borislav Mihajlović Mihiz i Slobodan Selenić, a bila je nominovana i za Retzhofer Dramapreis i nagradu sekcije Stückemarkt na festivalu Theatertreffen u Berlinu. Tokom 2019. godine radila je kao direktorka drame u Narodnom pozorištu u Beogradu. Bila je gošća književnih rezidencija u Splitu, Prištini, Beču, Gracu, Pragu, Budimpešti, St. Ermu i Majorci. Trenutno piše svoj prvi roman i predaje scensko pisanje u Beogradu.
Za sudjelovanje je potrebno poslati prijavu naslovljenu “Štosmaherica ili zekanje” na mail prijave.kurziv@gmail.com najkasnije do 21. svibnja. U prijavi je potrebno napisati nekoliko rečenica o sebi i svojoj motivaciji za prijavu. Broj polaznica_ka je ograničen, stoga vas pozivamo da požurite s prijavama.
Zahvaljujemo se Društvu hrvatskih filmskih redatelja na ustupanju prostora za održavanje radne grupe.