

Iako široj javnosti gotovo nepoznat, američki filmaš Eagle Pennell (1952-2002) autor je filmova koji su udarili kamen temeljac današnjoj američkoj nezavisnoj kinematografiji.
Bez formalnog filmskog obrazovanja, Pennell 1977. godine snima kratkometražni Hell of a Note, svojevrsnu preteču svom najvažnijem i najzapaženijem filmu, The Whole Shootin’ Match, koji je smatran izgubljenim klasikom američke nezavisne kinematografije, a koji će 4. veljače biti prikazan u MM centru s početkom u 19:30 sati.
Ova crno-bijela tragikomična balada o dvojici sanjara (Lou Perryman i Sony Carl Davis) s margine društva, koji se na brzinu pokušavaju obogatiti, pravi je primjerak američke regionalne kinematografije koja je cvala izvan velikih filmskih studija krajem 70-ih i početkom 80-ih godina 20. stoljeća. Ocrtavajući karaktere svojih likova i njihovu borbu na putu do bogatstva, Pennellov film prenosi i duh Teksasa s kraja 70-ih. Glavni junaci filma The Whole Shootin’ Match, ali i njegovih ostalih filmova, ljudi su koji pokušavaju promijeniti svijet oko sebe. To im, naravno, ne uspijeva, a sentimentalnost, jednostavnost i šarm doprinose stvaranju sjajnih tragikomičnih uradaka koji su mahom snimljeni bez budžeta i sa 16-milimetarskom kamerom.
Nakon kratkoročne distribucije krajem 70-ih, film The Whole Shootin’ Match je više od 20 godina bio izgubljen, a za Pennella se znalo samo u uskim američkim filmskim krugovima, sve dok nije pronađena jedna kopija u Njemačkoj i film je 2006. restauriran te je Pennell počeo dobivati zasluženo priznanje.
Film se prikazuje u okviru programa Kratke slike koji pozornost posvećuje inovativnim filmskim strujanjima, prateći tokove suvremene produkcije, ali i klasičnih ostvarenja. Program se održava svakog četvrtka i specijaliziran je za kratki, umjetnički, eksperimentalni film te, osim filmskim projekcijama, jednaku važnost pridaje filmskoj teoriji te razgovorima s autorima i filmskim stručnjacima.
Ulaz je besplatan, a više informacija potražite na službenoj i Facebook stranici.