

U sklopu programa Kino umjetnika u dvorani Gorgona Muzeja suvremene umjetnosti u Zagrebu, 21. ožujka bit će prikazani filmovi Zlatka Kopljara Iz serije K.
Umjetnička praksa Zlatka Kopljara, neovisno mediju u kojem se realizira, bilo da se radi o performansu, fotografiji ili filmu/videu uspostavlja hibridno polje kompleksnih egzistencijalnih pozicija i medijskog izvođenja angažirajući prezentnost umjetnika kao strategiju performansa. Preokupacija Zlatka Kopljara propitivanje je odnosa moći, kao odnosa pojedinca i institucija, tijela i svijeta.
K17 (2012) otvara program i označava autorov povratak u New York, grad u kojem je 2003. godine realizirao seriju fotografija (fotografskog performansa u urbanom prostoru) K9 Compassion. U međuvremenu došlo je do promijene globalnog financijskog krajolika, promijenjene su i institucije (financijske) moći. New York iz K17 danas je mjesto tih izmijenjenih okolnosti, ekonomske slika i grada i svijeta. K14 (2010) smješten je u novoizgrađen djelomično nenaseljen urbani okoliš gradske perfirerije. Nova arhitektura predstavlja prazan prostor na koji se preslikava naracija o osamljenosti i nestajanju. K15 (2012) predstavlja ponovno izvođenje prošlog događaja, re-enactment, transpoziciju dokumentarnog materijala dostupnog na You Toubeu, koji donosi poznatu gestu klečanja Willija Brandta u Varšavi, a povezujemo ga s nizom Kopljarovih gesti klečanja kao postupka pojedinca. Program završava kratkim filmom K16 (2012) kojim središnje mjesto zauzima prizor kopanja rupe. Ne nazire se kraj kopanju, postavljajući rupu, bezdan, apsurd, uzaludnost, nedovršenost kao mjesta interesa oko kojih se formira narativ i značenje djela. U svim se radovima Zlatko Kopljar pojavljuje osobno, odjeven u bijelo, reflektirajuće odijelo. Kreće se prostorom i situacijama, kao osamljeni svjedok, promatrač, prolaznik.
Filmovi K15, K16, K17 realizirani 2012 prvi se puta prikazuju u Hrvatskoj.
Zlatko Kopljar (1962) je vizualni umjetnik. Izlagao je na 26. Bijenalu u Sao Paulo, Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu, Muzeju moderne i suvremene umjetnosti u Rijeci, The Kitchen – New York, itd. Radovi mu se nalaze u zbirkama Muzeja suvremene umjetnosti u Zagrebu, Muzeja moderne i suvremene umjetnosti u Rijeci, Modernoj galeriji u Zagrebu, Filip Trade, te privatnim zbirkama. Završio je slikarstvo 1991. u klasi profesora Carmela Zottia na Akademiji Likovnih Umjetnosti u Veneciji, Italija. Živi i radi u Zagrebu.
Kino umjetnika programska je aktivnost MSU-a pokrenuta 2012. godine kojom Muzej predstavlja suvremene umjetnike i njihove filmske i video opuse nastale u prostoru presijecanja suvremene umjetnosti i kinematografije, filma i vizualnih umjetnosti. Program projekcija uz razgovore sa sudionicima predstavlja recentne filmske/video radove izvan konteksta društvene proizvodnje zabave i spektakla, nadopunjava programsku koncepciju MSU-a i popunjava deficit prezentacije ove hibridne forme. Kino umjetnika usmjereno je na intenziviranje dijaloga i suradnje na kulturnoj sceni grada, povezivanje umjetnika, kustosa, kritike i publike, te doprinosi aktivnoj internacionalizaciji umjetničke scene zaokupljene medijima pokretnih slika. Voditelj projekta je Tihomir Milovac, a kustosica Branka Benčić.