U četvrtak, 25. travnja u 19 sati u prostoru izložbe Tužne pjesme rata na prvom katu Muzeja suvremene umjetnosti održava se razgovor kustosice Bojane Piškur i palestinskog kulturnog istraživača Majda Nasrallaha.
Paradoks u kojem se otpor genocidu jednog naroda vidi kao problem i prijetnja za drugi narod – čime se oni koji glasno zagovaraju slobodnu Palestinu dovodi u nezahvalni položaj – otvara prostor za uspon neofašizma i krajne desnih struja na globalnoj političkoj sceni.
“U ovom je prijelomnom i kriznom vremenu ključno da se slobodni ljudi svijeta glasno usprotive i ustanu protiv tih nepravdi i taktika zastrašivanja. Tišina ne samo da legitimizira genocid nego izravno prijeti da se gruba kršenja ljudskih prava iznova nađu i pred našim vratima”, piše u najavi.
Osnaživanjem platformi koje aktivno “podržavaju slobodu izražavanja i kritički progovaraju o pravom značenju solidarnosti” otvara se prostor za dijalog i radikalnu imaginaciju budućnosti. Kako pristupiti trenutnoj političkoj zbilji iz povijesnog iskustva nekadašnje Jugoslavije i Palestine u vrijeme Pokreta nesvrstanih te koje su forme društvenog otpora, neka su od pitanja koja će Piškur i Nasrallah istražiti u razgovoru s publikom.
Bojana Piškur kustosica je Moderne galerije u Ljubljani. U svom se radu u velikoj mjeri bavi jugoslavenskim i postjugoslavenskim kontekstom i Pokretom nesvrstanih, posebno u kontekstu umjetnosti i kulture. Usto, zanima ju i kako se povijesne emancipatorne ideje mogu primijeniti na trenutnu zbilju.
Majd Nasrallah je kulturni radnik, organizator, istraživač i kustos iz Qalansuwa, tzv. područja Trokuta u Palestini. U svojem se radu bavi edukacijom, političkim radom te produkcijom i poticanjem kritičkog znanja. Zanima ga ponovno promišljanje uloga kulturnih institucija u stvaranju nove političke misli, posebno u Palestini i u široj regiji. Trenutno boravi na rezidenciji u Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu u sklopu projekta Museum of Commons.