Na putu do mjesta izvođenja novog autorskog projekta Nataše Antulov i Aleksandre Stojaković Olenjuk gledateljica se probija po riječkoj buri, preko željezničke pruge, u nekadašnje skladište i vinski podrum Istravinaexporta koji trenutno nastanjuju grupe različitih profila, od punkersko-skvoterskog kluba do planinarskog društva, arhitektonskog ureda, umjetničkih kolektiva i prostorijâ namijenjenih radu društva Rijeka 2020 na projektu Europska prijestolnica kulture. Svoje je mjesto u zgradi na adresi Delta 5 – koja među mnogima u Rijeci spada u uglavnom neiskorištenu infrastrukturu nekadašnjih industrijskih tvrtki i postrojenja – našao i Zajc Lab, eksperimentalni program Hrvatskog narodnog kazališta Ivana pl. Zajca u Rijeci.
Zajc Lab dio je programa Hrvatske drame HNK, zamišljen kao platforma otvorenog stvaranja novih koncepata, istraživačkih mogućnosti raznih umjetničkih suradnji, razmjene i multidisciplinarnosti. Na tom tragu, dvojac Antulov – Stojaković Olenjuk stvara monodramu s elementima performansa i stand up-a, prividno razigranog naziva Lolipop, kojim nastavlja zajedničku suradnju započetu 2013. produkcijom Pristajanja (Drugo more), a njihovo je dobro međusobno poznanstvo, prema riječima izvođačice, bila olakotna okolnost u zajedničkom stvaranju predstave koja se bavi temama intimnosti, seksualnosti i njihova propitivanja u javnom prostoru.
Značenjski se Lolipop nadovezuje na prošlu kazališnu sezonu čije su izvedbe istraživale načine na koje pojedinac utječe na sustav, probijajući se s margine prema centru i gradeći svoje okruženje, umjesto da okruženje njega definira, zarobljava i pretvara u žrtvu. U ovom slučaju autorice polaze od onoga što im je blisko i relevantno – vlastite svakodnevice, koju problematiziraju iz raznih aspekata, prvenstveno onog ženskog, kako bi progovorile o bliskosti, intimi, tijelu i seksualnom zadovoljstvu, ali i o društvenim odnosima, rodnim ulogama, prekarnosti, femininosti, nasilju i konzumerizmu. Izvođačica se tako izlaže publici, dijeleći uvjerljivo, do detalja, svoj “obični dan”, ogoljujući se i brišući granicu između kazališne fikcije i stvarnog, osobnog života. Pritom se, projekcijom rečenice na pozadini scene, postavlja pitanje “Je li ovo banalno?”, koje apostrofira uvriježeni doživljaj tema iz ženske svakodnevice kao trivijalnih i nebitnih.
Već se od samog početka predstave zvukom, kostimografijom i scenografijom nižu seksualne aluzije, a kroz dnevničku ispovijest glumice o toku njezina dana gledatelja se uvlači u ulogu promatrača tuđe intime. Voajerizam kulminira u sceni striptiza (nakon kojega izvođačica, iscrpljena od žrvnja dnevnih obaveza, klone u san) i kod izvođenja krnjeg snošaja, kod kojeg ipak uspijeva ostati budnom i uživati u “noćnim obavezama”. Seksualni se čin tom apsurdnom scenom demistificira, kao što se kroz predstavu demitologizira uloga majke te dekonstruira kreativni proces. Sve je to vješto zaogrnuto humorom s daškom autoironije bez samosažaljenja, tipičnog za stand up koji nasmijava iskrenošću i pridavanjem pažnje naoko nebitnim pojavama u kojima se i sami lako prepoznajemo.
Stand up komedija vuče korijene iz antičkog teatra kada je služila kao način da se realitet izrazi bez cenzure, te jedno tumačenje odabira ovakve forme može biti upravo problematizacija ženskih pitanja i njihovo potiskivanje u nevidljivost. Na to se pred kraj predstave autorice i direktnije referiraju citirajući predsjednika Sabora u njegovoj infantilnoj reakciji na javno progovaranje o nehumanosti i brutalnosti zahvata kiretaže maternice bez anestezije. Tako humor lako prelazi u farsu koja nas, dovodeći u odnos intimnost tijela i javni diskurs, suočava sa sveprisutnom diskreditacijom žena, dok vlastito traumatično iskustvo izvođačice nagašava da nije riječ o izoliranim slučajevima, već o društvenoj klimi kakvu grade javne politike, mediji pa i zdravstveni sustav.