Pripremio: Lujo Parežanin
Dokumentiranje radničkih borbi na ovim prostorima, osobito u godinama koje obgrljuju raspad Jugoslavije, ključan je aspekt kritike nacionalističkih i liberalnih povijesnih narativa koji legitimiraju društvenu slijepu ulicu u kojoj su zaglavile naše postsocijalističke države. Srećom, takvih je projekata sve više, a u Hrvatskoj se posebno izdvaja angažman Baze za radničku inicijativu i demokratizaciju (BRID), kojoj dugujemo postojanje digitalnog Arhiva radničkih borbi, kao i izdavanje vrijedne studije Borovo u štrajku: rad u tranziciji 1987. – 1991. autorica Svena Cveka, Jasne Račić i Snježane Ivčić. Najnoviji doprinos regionalnoj perspektivi na tu nesumnjivo regionalno značajnu temu jest pokretanje online arhiva videomaterijala o privatizaciji i radničkim borbama na prostoru bivše Jugoslavije, za koje je zaslužan Kino klub Barut, beogradski nezavisni kolektiv utemeljen na načelima klasne solidarnosti i direktnodemokratskog odlučivanja.
Pokretanje arhiva najavio je Barutov član Tadej Kurepa na online tribini Kulturno pamćenje društvenih borbi, koja se održala 18. prosinca u organizaciji Centra za kulturnu dekontaminaciju u Beogradu. “Online arhiv koji stvaramo će na jednom mestu sakupiti svedočanstva i snimke o privatizaciji, organizovanim radničkim akcijama, štrajkovima, kao i intervjue i video materijale o sličnim povezanim događajima”, stoji u Barutovom priopćenju koje prenosi Kurepine riječi s tribine, pozivajući sve zainteresirane da se jave i daju svoj doprinos stvaranju arhiva.
Voditeljica projekta je istraživačica Marija Zurnić, koja je kao njegov cilj istaknula povezivanje “iskustva savremene istorije sa društvenim previranjima bliske budućnosti”, kao i pružanje podrške “društvenim pokretima i inicijativama u artikulisanju otpora neoliberalnom prekrajanju svetske i regionalne stvarnosti”.
Svi zainteresirani za informacije ili doprinos arhivu mogu se obratiti Kino klubu Barut putem maila ili Facebook stranice.
Ovaj članak objavljen je u sklopu projekta Obrisi zamišljenog zajedništva koji je sufinanciran sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija.
Objavljeno