Muzej suvremene umjetnosti u suradnji s Gradskim uredom za kulturu Grada Zagreba dodijelio je nagrade za najbolje online projekte i programe, osmišljene i provedene u razdoblju obustave javnih okupljanja uzrokovane pandemijom koronavirusa. Među trideset projekata koje su prijavili umjetnici, kazališta, plesni klubovi, muzeji, galerije, udruge i ustanove u kulturi, savezi i klubovi te jedno narodno sveučilište, prva nagrada u iznosu od 25.000 kuna dodijeljena je projektu Močvara Live Sessions Udruženja za razvoj kulture “URK”.
Druga nagrada (15.000 kn) pripala je projektu Biblioterapija – priče koje liječe, dok je treća (10.000 kn) dodijeljena projektu Beli Zagreb Grad autorice Barbare Grgić. Odabrani projekti, pojašnjavaju iz Muzeja, “donijeli su novonastali sadržaj, kreiran specifično za situaciju uzrokovanu virusom COVID-19, potom su pokazali kontinuitet i održivost projekta i nakon razdoblja definiranog natječajem te uključuju angažman zajednice”.
Kao i drugi prostori za kulturu, Močvara je svoja vrata zatvorila 12. ožujka kada je Stožer civilne zaštite donio preporuku odgode svih skupova na kojima sudjeluje više od 100 ljudi. Te su večeri u sklopu programa Začarana Močvara voditeljice Nine Romić trebali nastupiti Marinada, ŠećeЯ i Ivan Judas, koncert je odgođen, ali se isti dan ipak održao u online formatu putem Močvarine Facebook stranice. Na krilima pozitivnih reakcija publike, pokrenut je redoviti online program koji je sadržavao glazbene i scenske nastupe, filmske projekcije, radionice, tribine i dječji program.
Svakodnevna produkcija online sadržaja za URK-ovcima je, kažu, na početku predstavljala izazov, ali je seljenje u virtualni prostor bio i jedini način održavanja programa. Unatoč brzoj i spretnoj reakciji na zahtjevne okolnosti, zatvaranjem vrata kluba Močvara je ostala bez vlastitih prihoda od koncerata ključnih za njegovo funkcioniranje, pa je ova nagrada dobrodošla pomoć za preživljavanje iznimno teške, krizne godine.
U razdoblju od 12. ožujka do 31. svibnja u Močvari je održano 62 online programa u kojima je sudjelovalo preko 100 izvođača, a broj pregleda na društvenim mrežama varirao je od 1.000 pa do 16.000 po programu. “Autori projekta i sudionici pokazali su visok stupanj kreativnosti te doprinijeli promicanju glazbene, scenske i likovne djelatnosti. Programi su bili namijenjeni različitim dobnim skupinama – djeci, mladima i odraslima, snažno promovirajući nezavisnu kulturnu scenu. Posebna vrijednost ovog projekta je u njegovoj održivosti te su autori i nakon ublažavanja mjera nastavili kreirati sadržaje koji su izvrsno praćeni”, navodi se u obrazloženju Muzeja.
Objavljeno