

Pripremio: Kulturpunkt.hr
Transformacijom pristupa i formata komunikacije sve je zahtjevnije usuglašavanje misije medija poput Kulturpunkta s navikama praćenja kulturnih sadržaja na različitim online platformama. Kulturpunkt.hr medij je koji postoji od 2005. godine prateći šire polje kulture, politike i društva, ali osobito fokusirano i dosljedno nezavisnu i suvremenu umjetničku i kulturnu produkciju te kritičke aktivističke prakse. To sa sobom nosi izuzetnu odgovornost kako prema prema akteri(ca)ma koji_e čine ovu scenu i postojećim čitatelji(ca)ma tako i prema onima koji su za kulturu i društveni angažman građanskih inicijativa zainteresirani, a s kojima još nismo ostvarili odnos.
Neosporno je kako su društvene mreže jedan od glavnih kanala komunikacije medija i publike. Stoga je izazov izmjena trendova medijacije sadržaja, kao i amplitude u popularnosti društvenih mreža i drugih kanala posredovanja kulturnih sadržaja u različitim dobnim i društvenim skupinama. Promjena navika informiranja, praćenja i prenošenja sadržaja (koja je osobito vidljiva u mlađe populacije) utječe i još će više u narednim godinama utjecati na interes za sadržaje kulturnih portala poput Kulturpunkta. Međutim, naš prioritet nije praćenje trendova već analiza njihovog konteksta te učinka evolucije komunikacijskih kanala i promjene interesa potencijalnih čitatelja na medijske i kulturne procese.
Ovim smo procesima prilagodili i istraživački postupak. U suradnji s Dinom Vozab i Davorkom Vidović, istraživačicama medijskih sustava i publika, provodimo obuhvatno istraživanje o navikama praćenja kulture s fokusom na teme i formu komunikacije kulturnih sadržaja koje javnost zainteresiranu za kulturne sadržaje privlači da prate ove sadržaje u fizičkom prostoru i online. Istraživanje je nakon organiziranja fokus grupa nastavak dobilo u anketnom upitniku koji kreće u širu online distribuciju obuhvaćajući za kulturne sadržaje zainteresiranu javnost.
Nadamo se kako će nam okolnosti dozvoliti da zaključke istraživanja na jesen predstavimo na tribini o transformacijama medija i njihovom specifičnom utjecaju na polje kulture, kako bismo u razgovoru s kolegama iz medijskog polja pokušali naći odgovor na sveprisutni trend opadanja broja i interesa čitatelja medija općenito, a specifično onih u polju (nezavisne) kulture. Želja nam je omogućiti uvid u navike i stavove postojećih i potencijalnih čitatelja i na temelju toga zajednički promisliti nove formate komuniciranja sadržaja nezavisne kulturne scene, bez činjenja neželjenih sadržajnih kompromisa. Hoće li se medijsko polje uslijed prihvaćanja tehnoloških noviteta i formi medijacije sadržaja uspjeti othrvati spektakularizaciji novinarstva ili će iskoristiti potencijal novih tehnologija (subverzivni i emotivni) upravo za rušenje barijera između šire javnosti i tema od javnog značaja, daljnja su pitanja koja se otvaraju i u čiju je analizu ulažemo i ovim istraživanjem.
Upitnik koji možete pronaći i ispuniti na sljedećem linku ostaje otvoren do 29.kolovoza.
Objavljeno