Izložbeni prostor Gradske galerije Striegl oštećen je u potresu koji je pogodio Sisak, Petrinju, Glinu i brojna okolna mjesta, te u njemu trenutno nije moguće provoditi programe. Dok traju radovi na sanaciji prostora, galerijski tim radi na osmišljavanju i provedbi programa u digitalnom i javnom prostoru, kojima je cilj, kako navode, održati kontinuitet i vidljivost umjetničke produkcije, kreativne participacije, ali i kritičkog mišljenja.
Osim serije online razgovora Nakon potresa koji kroz razmjenu iskustava i perspektiva za cilj imaju poticanje šire i inkluzivnije javne rasprave o posljedicama potresa, Galerija Striegl predstavila je i novi format pod nazivom The Viewing Room / Soba za gledanje. U sklopu ovog programskog koncepta u tjednom ritmu predstavljaju se suvremeni hrvatski umjetnici i umjetnice koje djeluju u polju filma, videa i animacije. Za izbor programa zaslužan je Marko Tadić, predavač na zagrebačkoj Akademiji likovnih umjetnosti i diplomirani slikar čija umjetnička praksa uključuje kolaže, animirane filmove, crteže i instalacije.
U prvom tjednu predstavljen je rad multimedijalne umjetnice Ane Hušman, i to filmovima Soba za dan (2018), Volim te, Ines (2017) i Skoro ništa (2016) koji su se mogli pogledati na web i Facebook stranici Galerije. Slijedio ju je Vladislav Knežević kojeg Tadić predstavlja s tri kratkometražna eksperimentalna filma: Binary Pitch (2013), A.D.A.M. (2014) i Dokument Parakozmik (2018).
Treća autorica čiji rad čiji rad gledatelji imaju priliku vidjeti iz udobnosti vlastite sobe je Hrvoslava Brkušić, svestrana umjetnica koja se u svojoj praksi izražava kroz audio instalacije, izvedbe uživo, film i video. U sklopu Sobe za gledanje predstavlja se njen film Planine (2018), kratki film u kojem se na formalnoj i tematskoj razini isprepliću različite autorske preokupacije.
Polazište rada su pronađeni dijapozitivi filmske tvrtke Zora film, koja se pedesetih godina prošlog stoljeća bavila proizvodnjom obrazovnih filmova. Iz fotografskog materijala snimljenog u mnogim krajevima svijeta Brkušić bira prizore planinskih krajolika koje potom složenim postprodukcijskim procesima pretvara u pokretne slike, svojevrsnu “psihogeografiju” koja gledatelje vodi “kroz različita, na momente intenzivna unutrašnja stanja”.
Film je dostupan do 28. ožujka na online platformama Gradske galerije Striegl.
Objavljeno