Vijesti Javni prostor

<

Ping-pong diplomacija

Sindikat bicklista je, tijekom jednog od najvećih biciklističkih prosvjeda, uručio Poglavarstvu i MUP-u dopise koji sadržavaju popis problema s kojima se biciklisti svakodnevno susreću.

Posljednjih tjedana učestala su kažnjavanja biciklista na zagrebačkim ulicama od strane policijskih službenika dok istovremeno postojeća biciklistička infrastruktura u gradu Zagrebu ne omogućava sigurno, praktično i intuitivno kretanje biciklom. Činjenica je da su pojedini policijski službenici svjesni problema na koje biciklisti nailaze pri kretanju gradskim prometnicama. Međutim, svjedočimo povećanju učestalosti organiziranih policijskih akcija usmjerenih na sankcioniranje biciklista, a da takvo djelovanje ne prate slične akcije zaštite biciklista na kolnicima. Akcije vezane uz bicikliste su u pravilu selektivne, tj. usmjerene su na samo jedan aspekt koji se tiče biciklista (biciklisti na pločniku), dok se o sigurnosti biciklista na kolniku ne čini ništa ili se čini nedovoljno.

Ministarstvo unutarnjih poslova Republike Hrvatske svoje djelovanje proglašava neutralnim i dosljednim provođenjem zakona, dok svu odgovornost za neadekvatnu biciklističku infrastrukturu prebacuje na Grad Zagreb. Pritom zaboravlja istaknuti vlastitu suodgovornost jer, prema važećem Zakonu o sigurnosti prometa na cestama, Ministarstvo unutarnjih poslova za sva prometna rješenja, pa tako i ona koja se tiču izvedbe biciklističke infrastrukture, lokalnoj samoupravi mora dati prethodnu suglasnost. Odgovornost za katastrofalna prometna rješenja u Zagrebu ipak se prebacuje samo na Grad Zagreb. Grad Zagreb,  s druge strane, ograđuje se od postupaka policijskih službenika, dok u isto vrijeme čini tek mizerne i usputne napore u izgradnji biciklističke infrastrukture. Pritom ona nije kvalitetna, sigurna ni moderna. Žute crte kojima se dijelovi ionako uskih pločnika oduzimaju pješacima i time se proglašavaju biciklističkim stazama, po standardima neizmijenjenima još iz JUS-a, ne mogu se ni po kojim kriterijima nazvati kvalitetnom i modernom biciklističkom infrastrukturom. Umjesto  parcijalnog i nezainteresiranog pristupa poticanju biciklističkog prometa, biciklisti traže cjelovito i sveobuhvatno promišljanje gradskog prometa i donošenje prometne politike koja će u prvom redu zadovoljavati potrebe kretanja ljudi, a ne težiti isključivo nesmetanoj protočnosti i brzini automobilskog prometa. Javni, pješački i biciklistički promet, ističe Sindikat biciklista, moraju biti gradski prioritet. Sukladno tome, biklisti traže izgradnju kvalitetne, sigurne i moderne biciklističke infrastrukture po uzoru na najnaprednije europske biciklističke gradove i izmjenu odgovarajućih zakona i propisa kako bi se bicikliste i pješake štitilo, a ne kažnjavalo i dovodilo u međusobne sukobe.

Da bi se ti ciljevi ostvarili nužno je otvoriti dijalog i komunikaciju između Grada Zagreba i Ministarstva unutarnjih poslova kako bi se riješio problem neadekvatne biciklističke infrastrukture s jedne strane i kontraproduktivne primjene zakona u trenutnim uvjetima s druge strane. Sindikat biciklista moli obje strane da prestanu s međusobnim prebacivanjem odgovornosti. Ako žele nastaviti igrati ping-pong bilo bi bolje, kažu biciklisti, da za to koriste odgovarajuće rekvizite, a ne njih. Zbog toga su uz pisma odaslana na obje adrese priložili setove za ping-pong.

Izvor: Sindikat biciklista

 
  • A
  • +
  • -
Objavio/la ante [at] kulturpunkt.hr 05.04.2012
Ulogirajte se ili registrirajte da biste dodali komentar

KOMENTARI

Komentiranje ovog članka nije moguće