Natječaj po mjeri | kulturpunkt

Vijesti Mediji

<

Natječaj po mjeri

Grad Zagreb je objavio Javni natječaj za sufinanciranje proizvodnje i objave programskih sadržaja u elektroničkim publikacijama. Naravno, samo nekih.

Ovaj je tjedan za radnike u neprofitnim medijima započeo je dobrom starom vježbom iz natječajne detekcije u tri jednostavna koraka: identificirati, analizirati i, na kraju, dokumentirati pod "neriješene slučajeve". "Javni natječaj za sufinanciranje proizvodnje i objave programskih sadržaja u elektroničkim publikacijama" identificiran je u tiskanom u obliku u Večernjem listu, a nakon pažljivog detektivskog posla otkriveno je i kako je prvotno objavljen, odnosno zakopan duboko u Službenom glasilu Grada Zagreba (broj 7, svibanj), a da bi se potom - nakon brojnih zainteresiranih upita - pojavio i na internetskoj stranici Grada Zagreba. Kako to već biva, iščitivanjem propozicija otkriva se da je vrijeme trajanja natječaja čitavih osam dana (od toga četiri neradna) te da se na njega pravo imaju prijaviti tek one elektroničke publikacije koje su upisane u registar (formalno, Upisnik) koji vodi Agencije za elektroničke medije i koje ne primaju sredstva iz gradskog, odnosno državnog proračuna. 

Kako stoji u članku Mašenjke Bačić na H-alteru: "[S]udeći prema sadašnjem Upisniku, na natječaj može prijaviti tek dvadesetak nakladnika sa sjedištem u Zagrebu. No, ni to nije posve sigurno jer dodatni uvjet za prijavu jest da oni koji se prijavljuju ne smiju biti sufinancirani od strane proračunskih sredstava. Drugim riječima, to bi značilo da se udruge koje već primaju novac od Grada ili države ne bi smjele javljati na natječaj. No, nije jasno definirano mogu li se organizacije civilnog društva ili drugi nakladnici nezavisnih medija javiti za one ciljeve za koje ne primaju novce od nekog državnog ili gradskog tijela, pošto sam natječaj navodi više različitih područja za koje se moguće prijaviti". Također, nije jasno niti kojim se sredstvima uopće raspolaže, kao niti tko će o raspodjeli tih sredstava odlučivati. 

Ovako formuliran natječaj - kao što zahtijevaju mnogi medijski radnici u neprofitnim medijima - mora biti poništen i ponovljen s jasnim, transparentnim i inkluzivnim propozicijama te dostupan u najširem smislu onima koji, kako je u nedavnom razgovoru za H-alter rekla Katarina Peović Vuković, "najvećim dijelom ispunjavaju funkciju javnih medija, brinući se o općem interesu". 

V.M.

Objavio/la vatroslav [at] kulturpunkt.hr 21.06.2012